Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

18 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Na het supergezellige verjaardagsfeest van mijn mams en mijzelf stond ik zaterdagmorgen (14 juli) na een kort nachtje lichterlijk vermoeid klaar voor mijn volgende reis! Thailand en dit keer met reisgenoot! Eens kijken hoe dat gaat bevallen!

Op het moment dat we bijna konden boarden en ik aan mijn hoognodige middagdutje kon beginnen, begon het grondpersoneel ineens hard te lopen. Dit betekent meestal niet heel veel goeds... Ook in dit geval niet... Het vliegtuig is er nog niet klaar voor, er was iets mis met het wiel! Kom over 4 uur maar terug! Dag middagdutje, hallo heinekenbar met koud bier en spareribs! (Bier en spareribs... erg mannelijk, maar ja dat komt door mn male travelmate)
Meteen maar van de tijd gebruik gemaakt om de reis te plannen! Dat moet toch ook een keer gebeuren! Met 2 reisbijbels erbij hebben we een tripje neergezet waar een beetje reisorganisatie jaloers op zou zijn!!

Half 7 gingen we dan eindelijk de lucht in! En waarmee! Wat een luxe vliegtuig.. Persoonlijk ingebouwd videoscherm met cd albums, films, series en spelletjes op de harde schijf, usb aansluiting en stroom voor je laptop!! Ik genoot van erg veel beenruimte en had ik het geluk dat er niemand achter me zat.. Lekker de stoel naar achteren dus!! Conclusie... Ik baalde dat we uit moesten stappen!!

Op de airport viel de controle me alles mee! Geen drugs in mijn tas dus gelukkig geen enkeltje gevangenis! Op naar experiment 1. Zonder transfer naar het hotel! De shuttlebus was zo gevonden! Een lieve meneer bracht ons naar bus 555! only 10 minutes waiting! 10 Thai minutes! Na 30 minuten nog geen bus 555.. We zijn in minibus 551 gestapt! Even wachten tot de bus vol zit en dan gaan we... Wat nou vertektijden, je moet het maximale verdienen per rit!

De rit over de mooie Thaise wegen bracht ons bij victory monument! Een druk stinkend bus/metro station. Veel eetkraampjes, mensen en heel veel bussen! Ze rijden over een rotonde 4 of 5 rijen dik, net hoeveel er langs elkaar passen! Daar tussendoor vliegen tuktuks, scooters en auto's voorbij! Mooi om te zien dat het kan! Wij moesten bus 59 hebben. Nu rijden er per minuut 20 bussen voorbij waar je, al rijdend, in kunt springen! Heel veel nummers zijn voorbijgekomen, maar bus 59... niet! Gelukkig bood een Thai ons aan een taxi te delen. De taxichauffeur die ons eerder probeerde af te zetten had ons nu alsnog in zijn taxi. Dit keer voor een Thai prijs..
We hadden een boze Thai taxichauff!! De vriendelijke Thai bracht ons tot aan het hotel! Het is dat genegenheid tonen hier not done is, maar een dikke knuffel had hij verdient! De held!!

Het hotel was heel prima, de biertjes aan de overkant smaakten en aan een gezellige chaos was geen gebrek! Kijk daar hou ik van! Taxi's tuk tuks, toeristen, eetkraampjes, restaurants verkopers...alles loopt gemoedelijk door elkaar!! Als de avond valt verandert Kaohsan road in een heuze uitgaansstraat. De verschillende tentjes proberen allemaal hun muziek het hardst te laten klinken! Erg gezellig en levendig hier!! De zondag afgesloten met een gezellig Thais biertje op Kaohsan road!!

Maandag: tempeldag! Wow wat heeft Bangkok ontzettend veel moois te bieden! Met de hulp van lieve Thai nummer 2 hebben we een eerlijke tuktuk gescoord. Dat wil zeggen 1 die je brengt waar je heen wilt. Gister zijn we er achter gekomen dat er een bepaalde regeling is tussen de tuktukchauffeurs en toeristenbureau's/ fashioncentres. De chauffeur krijgt gratis benzine als hij daar toeristen heen brengt Opzich geen probleem, ik heb meer van Bangkok gezien dan de bedoeling was, maar het ging wel ten koste van mn kostbare zwembadtijd... Vandaag dus een eerlijke tuktuk! Stop 1 was sitting Buddha. Onwijs mooie Buddha in een tempel. Erg indrukwekkend om te zien hoe de Thai hun respect tonen voor de man en hun gebeden bij hem neerleggen. En dit alles uiteraard op blote voeten. Nog wat onwennig keek ik erna.. Inmiddels was onze tuktukchauf hem gepeerd. Betaling is achteraf, dus geen probleem. Via een Thai nu een tuktuk van de overheid, met gele vlag, gekregen. Samen meteen door hem geschreven briefje ging de tour verder! Standing Buddha, een, uiteraard gouden, Buddha van 45 Thaise meters hoog. Hierna lucky Buddha, daar kon je vragen om geluk voor vrienden en familie. Hier heb ik een wierrook stokje gebrand en uiteraard om geluk gevraagd Ik hoop dat jullie het krijgen! Op naar golden mountain, met nog steeds dezelfde tuktuk! Mooi uitzicht over de stad! Na dit voorproefje stond het grande palace op het programm! Echt een must see! Wat is dit ontzettend mooi! Fantastisch! Allemaal tempels bij elkaar, belegd met goud en kraaltjes! Hier geldt een kledingvoorschrift wat ervoor zorgt dat vele toeristen er niet op zn charmanst bijlopen, inclusief mijzelf.. Erg grappig! De belangrijkste Buddha daar is 66 cm groot en staat op een sokkel van 11 meter. Daar omheen heb je een aantal plateaus met allerlei mooie blinkende beelden erop. Hij heeft 3 outfits die de koning elk seizoen persoonlijk aan komt trekken! En denk maar niet dat dit een onbelangrijke koninklijke taak is... De tempel verder is versiert met wandkleden en schilderijen. Ook de buitenkant is een schilderij opzich, een soort barok behang van goud en kraaltjes. Lekker kitsch allemaal!! De foto's zullen voor zich spreken!

Na dit indrukwekkende bezoek was het tijd voor tuktuk nummer 3.. Dit werd weer zo'n ik breng je ergens anders heen tuktuk! Na het toeristencentrum en het fashioncentre konden we eindelijk op het station de treintickets kopen voor de nachttrein naar Chiang Mai! Tuk tuk 3 had zn free gasoline tickets binnen en is hem dus ook gepeerd! Tuktuk 4 bracht ons netjes terug bij het hotel!! 's Avonds weer genoten van al het moois wat Kaohsan road te bieden heeft! Bier koop je in een jug (koelbox) langs de weg en dit drink je op straat op. Langzaam verandert de straat in een discotheek! Er wordt op straat gedanst en gedronken! De Thai verkopers bleven maar pingpong roepen. Ik snapte er niks van, maar dit bleek een sexshow te zijn... Genoeg te beleven dus in Bangkok!!! Morgen het Thaise openbaar vervoer uittesten!

Op naar het eiland Koh Chang!!

  • 20 Juli 2012 - 08:53

    Marian:

    Hey Berdientje !!

    Heerlijk om je leuke verhalen weer te lezen, daar moet je echt je beroep van gaan maken ;-) !
    De eerste dagen zijn in ieder geval top geweest in Bangkok City, kan me denk ik niet voorstellen hoe alles daar gaat met verkeer, tuk tuk's en al dat geneuzel haha.
    Ik ben er inmiddels ook uit wat ik cht wil gaan doen, ga niet naar Kruger maar naar Thanda Private Game Reserve, dat ligt 4 uur rijden van Durban ! 4 weken op een observatieproject waarvan 2 weken deneushoorn en de olifant observeren en 2 weken de "big cats" !! Kan eventueel nog verlengen tot 6 weken, maar misschien ga ik de resterende 2 weken wel iets heel anders doen en ontdekken...who knows !!!

    Veel plezier nog daar, maar dat komt wel goed geloof ik !!

  • 20 Juli 2012 - 10:56

    Mams:

    Het klinkt allemaal weer geweldig. Ben vreselijk benieuwd naar de foto's.
    Geniet er van .
    Kussssss

  • 20 Juli 2012 - 19:13

    REmco:

    Maar de grote vraag is....

    Is Mark al een tand verloren...heeft ie al een tattoo op zijn gezicht? Zit er al een drugsaapje op zijn schouder....??? :-)

  • 20 Juli 2012 - 19:26

    Rachel:

    Super meid! Laat snel weer wat van je horen!

    Geef je ogen de kost!

    Xxsie

  • 21 Juli 2012 - 11:39

    Wietse:

    Weer mooie verhalen geniet en drink met je maten, pas op je zelf en je reisgenoot, Wietse

  • 22 Juli 2012 - 08:06

    Jacoline & De Rest:

    Hoi nichtje! Klinkt weer geweldig leuk; blijf lekker genieten en je ogen uitkijken. En als je tijd'/zin hebt; blijf schrijven, want 't is inderdaad leuk om te lezen! Groetjes van de Bacherts.

  • 23 Juli 2012 - 13:12

    Martine:

    Ha Berdien, weer leuk om te lezen zeg!!! Veel plezier! Enne doe ook voorzichtig he! ; )
    Liefs, M&M en I&S xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 12211
Totaal aantal bezoekers 88534

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: