Still having fun ♡ - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Berdien - WaarBenJij.nu Still having fun ♡ - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Berdien - WaarBenJij.nu

Still having fun ♡

Blijf op de hoogte en volg Berdien

12 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Dalat

Om 8 uur 's morgens de bus gepakt naar dalat. Over kronkelwegen door de bergen reden we door een prachtig landschap. In die regio regent het iets meer dan gemiddeld, de hele dag dus! Gelukkig hadden we weer op luxe geselecteerd. Ons eerste hostel, maar wel een met 2 kingsize bedden en een megabad! Rood wijntje gehaald en lekker ontspannen in bad :)
De volgende dag mochten we weer vroeg op, canyoning :)
Hiervoor zijn we hier!
Het was het meer dan waard! Abseilen, natuurlijke lazy rivers, waterslides, van een 11 meter hoge klif in het water springen en wandelen over glibberige paadjes! Allemaal in deze prachtige omgeving :) Een topdag in een gezellig klein groepje met humoristische gidsen! Vietnamezen die lachen zijn zo grappig! Moet je zien ;)
Bij terugkomst weer heerlijk genoten van een wijntje in bad :)
Backpacken is zwaar leven, dat begrijpen jullie. Onze laatste avond in dalat dus iets relaxter gedaan. Via de lonely planet restaurant v café gevonden. Een restaurant met live muziek. Een echte aanrader! De band verhuisde naar de escapebar en wij verhuisden gezellig mee! Nog een flesje dalat red wine besteld, goede live muziek, lekkere loungebank, genieten ;)
Achter de drums wisselden vader en dochter elkaar af. Geweldig hoe een meisje van 7 jaar oud al kan drummen! Menig drummend bandlid zou iets van haar talent willen hebben. Wij in elk geval wel :)Door het personeel werden we op de dansvloer gevraagd, helemaal leuk! Dat vonden zij ook. De gitarist kocht spontaan een nieuw glas wijn voor ons toen hij een leeg glas zag en op het moment dat we weg gingen kwam hij ons na om nog even te kletsen met die vrolijke meiden van ergens anders vandaan!
We hebben het feestje voortgezet in rain nightclub samen met de jongens waarmee we in nha trang menig bucket genuttigd hebben! Gezellig! Toffe nightclub met enorm veel lichteffecten, het was net of we op een veel te klein festival stonden! Leuke sfeer, lekker gedanst, gezellige avond :)
Morgen weer in de wiebelbus door het bochtige landschap van Vietnam, eerst terug naar Nha Trang. Kunnen we nog 1 keer genieten van een diner bij de Sailorclub. Wij zijn fan :)
Daarna gaan we in een nachtbus door naar Hoi An. Nachtbus part 4

Elke nachtbus is weer een andere ervaring. Deze had ik graag overgeslagen...
Sommige locale mensen hebben een ander idee bij sleepingbus. Lekker hard je muziek draaien op je telefoon, doen alsof je dom bent als mensen vragen het geluid uit te zetten, allemaal heel normaal... Telefoon 1 leeg, dan zetten we 2 of 3 aan... Weinig geslapen, maar ook aan deze trip komt een eind.

Hoi An :)
Hotel met zwembad waar we geen teen ingestoken hebben, lekker ontbijt en het personeel.... ja iets minder vrolijk. Ik ben bang dat we verwend zijn door de luxe kamers die we boeken.
Dag 1 gespendeerd aan het strand, we moeten natuurlijk wel een beetje bruin worden!
In de avond rustig aan gedaan met de buckets. Wij gaan morgen als zeer onervaren scooterrijders deelnemen aan het chaotische verkeer van Vietnam.. Onze scooter die 130 kan heet eigenlijk motor, maar dat klinkt net iets te gevaarlijk. Scooter dus :)
Rijden gaat gelukkig prima.
De juiste weg vinden gaat iets minder prima. Opzich niet heel gek, er staat weinig tot niets aangegeven langs de weg en op het kaartje (printje) staan alleen de wegen die we wel moeten hebben. Niet de omliggende.
Toen we bij een rivier kwamen en alleen verder konden door via een krakkemikkige steiger met onze scooter op een houten bootje naar de overkant te varen wisten we het zeker, dit klopt niet. Iedereen vond ons al zo interessant, komen blijkbaar weinig toeristen. We hebben wat afgezwaaid en geglimlacht :) Erg leuk om dit lokale vietnam te zien. Communicatie gaat met gebaren, echt niemand kan hier een woord engels. Leuk! Wanneer wij de naam my son lieten zien, vertelden zij met gebaren en gebrabbel welke kant het op was. Prima geregeld! My son
Na een rit die iets langer duurde dan de bedoeling waren we bij my son. Een tempelcomplex waar de hindoeïstische goden geëerd werden. Wij waren er midden op de dag en dat bleek precies tussen alle tours in te zijn! Ideaal rustig dus :)
Ook dit is weer mooi. Anders dan het andere doordat ze werken met kleine stenen. Helaas geldt ook hier dat mensen beter moeten nadenken voor ze hun bommen droppen! Het grootste gedeelte is verwoest....

De terugreis verliep keurig :) Nog wat mooie strandjes bezocht, de scooter bijna vast gereden in het zand en heerlijk geluncht aan het strand. De avond nogmaals genoten van Hoi An. Echt een schattig stadje met alle lampionnen die de stad verlichten! De happy hours zijn dan wel niet zo briljant als die van nha trang, gezellig zijn ze wel! Wel weer rustig aan, want morgen gaan we echt on tour... :) (meedenkend als we zijn weten de papa's en mama's nog van niets, we gunnen hen een fijne nachtrust)

• 12 Augustus 2014 - 15:00

Gerry:

Het is inmiddels een paar nachten verder en we hebben goed geslapen omdat we van niks wisten. Maar jullie genieten en dat is t belangrijkste. Geniet nog even verder. xxxxx

• 12 Augustus 2014 - 20:13

Rachel:

Top meiden!

Super leuk weer om je verhalen te lezen Dien..

Nog leuk vind ik het om ze te horen als je terug bent :D
    Kom maar snel daarna hierheen hihi

Kus geniet!