Party Party!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Berdien - WaarBenJij.nu Party Party!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Berdien - WaarBenJij.nu

Party Party!!!

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

04 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

I love Capetown!!

Kennen jullie de gardenroute?? Daar kun je een hele vakantie aan spenderen, maar je kunt er ook gewoon in een dag voorbijscheuren!!
Na 15 uur bazzen in de bazbus heb ik de hele gardenroute gezien! 15 uur kan lang zijn, maar niet als je het gezellig maakt!! De eerste paar uren heb ik allergezelligst geslapen op mijn 3 stoelen. Hierna stapten er meer mensen in... Socializen dus!! Gezellige gesprekken, dansjes op de parkeerplaats en zelfs twister op de stoelen in de bus!! Lachen!!

Tessa, Robert en Monique waren al in Kaapstad!! Met Tess en wat gasten van mijn hostel zijn we naar Longstreet gegaan!! Party, party!! I love it!!

Donderdag moisten we allemaal uitchecken en weer inchecken in ons nieuwe hostel! Allemaal bij elkaar, wel zo gezellig!! De rest van de dag hebben Rob, Monique en ik shoppend en terrassend doorgebracht!!
In de avond genoten van heerlijke wijn in wat barretjes op Seepoint waar we nu verblijven. Het laatste barretje heet gesellig! Een tent van 2 Nederlandse gasten! Helemaal... gezellig!!!

Vrijdag de laatste dan van het jaar!!!
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik deze op een manier heb doorgebracht waar velen jaloers op zijn!!
Om 8.30 werden we opgehaald door onze geweldige gids Neil. Hij gaat ons vandaag de wijnlanden van Franshoek en Stellenbosch laten zien. Lekker de hele dag genieten van de zon, overheerlijke wijn en een voortreffelijke lunch!! Om bij de wijnhuizen te komen mocht je kiezen, mountainbiken of met de auto! Mountainbiken natuurlijk!!!!
Na het eerste wijnhuis hebben Rob en Monique besloten met het busje te gaan!! Tess en ik niet!! Hoppa, hoe lam je je ook voelt, fietsen zullen we!!! Fietspaden kennen ze daar overigens niet! Je fietst gewoon naast de autoweg! Als je omvalt word je overreden!!
Na het tweede wijnhuis stond er nog een derde op het programm!! In totaal hebben we mogen genieten van 18 soorten wijn!
Monique hebben we in Franshoek afgezet, zij gaat de laatste dagen daar doorbrengen met vrienden uit NL.

Tes, Rob en ik waren om half 9 in de avond compleet gaar van de dag terug in het hostel! Dan te bedenken dat het al bijna oud&nieuw is!
Geen eens tijd om ff bij te komen! Douchen, omkleden en doorgaan!! We hebben geeneens tijd gehad om onze overheerlijke net gekochte wijn te nuttigen!! Met ons internationale gezelschap gingen we op pad! Met z’n allen in een minibusje gestapt! Hier begon het feest! De speakers stonden voluit, er werd amarula uitgedeeld en iedereen was aan het zingen!! Superlache!! In 1e instantie reed het busje onze stop voorbij! Geen probleem, busje draait gewoon om en rijdt terug! Afrikaanse service!!
Stop 1 was het waterfront! Hier was een concert van de lokale radiozender. Tes en Rob wilden hier graag heen.. Gelukkig was er niet veel aan, want een concert is niet echt wat ik zoek op newyearseve!!
Net voor 12 zijn we naar club Fez gegaan!! Superdikke party!!
Dit was mijn allervreemdste oud en nieuw ooit…
De countdown....
Tsjaa... daar wachten we nog steeds op! De klok op de muur toonde 20 voor 12 toen het op onze klokkies 12 uur was. De mensen om ons heen deden niks... Daar sta je dan! Wat doe je!! Uiteindelijk elkaar en onze friends van de Balizza in PE een happy newyear gewenst!!! Een minuut later kwam er een soort van countdown, maar het was niet te verstaan!
In totaal heb ik mogen genieten van 1 vuurpijl....
Wel echt een topavond gehad!! Heerlijke muziek!! Uiteindelijk was mijn oud en nieuw behoorlijk Hollands! Het leek wel een Nederlandse invasie!! Heel veel studenten, de boys die we kennen uit PE, een groep uit omgeving Den Haag die ook strandclub Wij onveilig maken in Scheveningen!
Echt niemand had het oud&nieuwgevoel. Normaal is het happy new year smak, smak, smak and so on... Nu had niemand het door, gewoon gezellig kletsen en dansen om er na een half uur achter te komen dat we hier zijn voor oud en nieuw!! Heel vreemd, maar het feest was er niet minder op!! Ik was ook flink zuur toen Tess en Rob naar huis wilden!! Ik wil blijven.... Uiteindelijk kwam de verstandige Berdien om de hoek en ben ik toch meegegaan. Goed he!!

1 januari!!
Lekker lam op bed liggen, thee drinken, fims kijken!!! Tegen het einde van de middag had ik met Tijmen afgesproken, een jongen die ik ken van het Drakensgebergte. Samen met 2 gezellige meiden zijn we gaan borrelen!! Heerlijk cocktails drinken bij La Med! Een superchille strandtent!! Zonsondergang, cocktails, heerlijke pizza’s en gezelligheid!!
Hierna weer op stap met mijn hostelfriends!! Wederom een heerlijk internationaal gezelschap! We hebben met onze taxi werkelijkwaar elke club in Kaapstad geprobeerd, maar alles was dicht!! 1 januari he!!
Op Longstreet zagen we een bord met Springbok voor 10 rand!! Dat kan alleen maar goedkomen!! Na de springbokkies op zoek gegaan naar een leuke tent! Dit bleek moeilijker als gedacht! Uiteindelijk hebben we een geweldige avond gehad in een Ierse pub! Helemaal los gegaan op live metalmuziek en daarna de meeste foute popmuziek! Hoe fout kan je avond zijn!!!

2 januari....
Wederom lam op bed liggen, filmpjes kijken, thee drinken en wachten tot het weer opklaart! Tegen 4 werden we opgehaald door Tijmen en Amarins. In Campsbay, superluxe hip gedeelte van CT, was nlk een party! Goldfish treed op in club st Yves. Een hippe beachclub met view op de zee! Geweldige avond!!!

3 januari….
Lunchen, chillen op het strand en onze Afrikaanse nieuwjaarsduik!! Inderdaad op zijn Afrikaans... 2 dagen te laat omdat het weer op de andere dagen niet goed genoeg was!! Hier kan het allemaal! Samen met een chick uit londen, Robert en Tijmen de veel te koude Atlantische Oceaan ingedoken!! Brrr....
Hierna was het tijd om lovely Capetown te verlaten!! Ik vlieg naar Jo’burg. Daar gaat straks mijn vlucht!! Kaapstad ga ik zeker missen! Ik zou hier kunnen wonen!! Echt een geweldige stad!! Vandaag begin ik dus aan mijn terugreis. Klinkt gek, maar ik heb op dit moment nog niet door dat ik morgen weer thuis ben, bij jullie! Wat ik wel weet is dat 11 weken echt niks is! Het is voorbij gevlogen!! Ik heb in elk geval een heerlijke tijd gehad!!! Ik weet niet of ik naar huis wil, maar 1 ding weet ik zeker.... Morgen ben ik het allergelukkigst om jullie weer te zien!!!

Lieverds, tot morgen!!!

Sunchi
Berdien

  • 04 Januari 2011 - 14:34

    Marian:

    Ben ik eindelijk eens de eerste met een berichtje !!! Wat een geluk dat je moeder moet werken, haha !!

    Ik wens je een goeie terugreis en bedankt voor al je berichten, het was weer heel erg leuk om je zo te volgen !!

    Ik zie je van de week weer..........op Ammers.....raar hè !!

    Kussie

  • 04 Januari 2011 - 14:38

    Mams:

    Tot morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 88307

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: