Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Phuket

Blijf op de hoogte en volg Berdien

29 Juli 2012 | Thailand, Phuket

Vanuit het alles behalve zonnige Chiang Mai gaan we op zoek naar de zon! Let's go to koh phi phi! Dit keer met een v.i.p. bus. En wat voor een, de spelers van Ajax kunnen jaloers op me zijn!! Ik had een buisiness class vliegtuigstoel, persoonlijk tv scherm met daarop een aantal films en een dekentje! Hoog nodig tegen de airco die de Thai graag op 19 graden zetten. Met de film footloose, het dekentje en de busstoel op standje ligstoel kom ik de tijd wel door!!

Deze v.i.p. bus presteerde het zelfs om een uur eerder dan gepland in Phuket aan te komen! It is possible!! Hier zagen we voor het eerst sinds dagen een strak blauwe lucht! Je begrijpt dat we gestrand zijn op het strand van Phuket!! Hotel was snel gevonden, wederom erg riant!! Lekker een 2 persoonsbedje voor mezelf, douche met bad en een balkon!! Dat voor 6 euro p.p. Ideaal!!

Samen met 2 Duitse meisjes zijn we net zo lang op het strand gebleven tot de zon onder ging!! Dat genietend van een lekker drankje en een goed boek... Heel prima!! Wel heel vreemd om te bedenken dat bijn 8 jaar geleden hier de Tsunami is geweest. Het enige wat hieraan herinnert zijn de mega luxe resorts, de prijzen die hoger liggen dan gemiddeld in Thailand en de bordjes tsunami evacuation route 300 m. Verder niks.. Geen herinneringsplek, gedenk monument, toeristische trekker met restanten, niets. Als je zoekt zul je ongetwijfelt iets vinden, maar daar hadden we het te druk voor...

's Avonds zijn we met de German girls op pad gegaan . Het uitgaansleven van Phuket patang beach op z'n best! Wat een ervaring was dit weer. Om een beeld te schetsen, neem de drukke uitgaansstraat van Lloret, de Tilburgse kermis en een stukje van de Wallen. Hussel dit door elkaar en de mix die eruit komt is Patong beach.. Het krioelt er van de mensen, er wordt je constant iets aangeboden dat met sex te maken heeft en de kroegen lijken net een kermis. Allemaal lichtjes, versieringen en gegil. Zelf vind ik de sfeer er erg gemaakt. Je kunt merken dat het sextoerisme de overhand heeft.

Het doel van onze avond lag echter vast.. Wat doe je als 2 meiden je meevragen naar een pingpongshow!? Mark had hier meteen oren naar, ik als keurige reisgenoot kon dit natuurlijk niet boycotten... Het hoort ook wel een beetje bij Thailand. Maar dan, welke van de vele shows is goed?? Uiteindelijk zijn we ergens binnengelokt. Gratis entree en alleen een drankje. Een biertje kost 900 Bath. Normaal 60 Bath.. Euhh laat maar, we zoeken door! Wait, wait.. Toen lag daar een andere kaart.. Biertje 500 Bath! De entree is normaal 400, dus best. Doen we!!
We hebben het meegemaakt hoor! Ik weet niet of iedereen de details aan kan, ik laat ze in elk geval achterwege. Het geheel had iets te maken met scheermesjes, linten, ballonnen, slechte dans, bierflesjes en natuurlijk ping pong ballen...
Na deze bizarre ervaring op zoek gegaan naar een gezellig kroegje! Dit bleek een speurtocht. Overal willen ze dat je een drankje neemt, maar meer dan een kruk en wat meisjes op de bar hebben ze niet te bieden. Deze meisjes staan ee overigens zonder enige overtuiging en wiebelen wat. Dansen is er niet bij. Voor ons was er ook geen dansvloer.. Niet echt een succes dus!! Het uitgaansleven op Patong beach is mijn ding in elk geval niet!!

Op de terugweg naar het hotel, die via de mac liep, kwamen we langs een tattooshop!! Jeah, de hangover film komt tot leven. 3 dronken Australiërs lieten een boeddha zetten. De vader en schoonzus waren al out gegaan, je kunt je de status van de andere 3 dus wel indenken. De vrouw vertelde heel vrolijk dat haar eerste nieuwe lichaamsversiering zoveel pijn doet!! Never again!! ( Ze was aan het wachten om dezelfde boeddha als haar vrienden te laten zetten). Bij hen werd het plakplaatje steeds opnieuw geplakt, de ene keer te hoog en dan weer scheef. Uiteindelijk was de artiest tevreden (of hij gaf het op) en werden de cupjes met inkt gevuld...
Het schoonzusje had er ook 1 willen laten zetten. Wie er the day after spijt heeft, ik weet het niet. Het dronken schoonzusje of de andere 3... Goedkoop is het in elk geval wel, ongeveer 40 euro voor 5 dikke streepjes van 4 cm. Daar kunnen ze in NL alleen de naald voor vullen..
Kortom: uitgaan op Phuket, Patong beach is voor mij een once upon a lifetime experience!!

Na deze stapaaf een daagje niks! Chillen op het mooie strand!! De dag erna zijn we naar Koh Phi Phi geweest. Dit keer georganiseerd. Kwam ff beter uit.. Ik weet meteen weer wat het woord massatoerisme betekent en waarom ik er niet van houd!! Wat een drukte!! We zijn op de mooiste plekjes geweest! Bizar mooie baaien, alleen moest je de mensen en de boten wegdenken!! Phi Phi Ley is het strand waar 'the Beach' is opgenomen. Mister Leo himself was er niet, maar het maakte het strand en de baai er niet minder mooi op!! Prachtig!! Een naar detail was dat er net een scheepsramp gebeurd was?? Allemaal ruwe olie op het strand waar ik, oplettend als altijd, fijn mijn tas en voeten in heb gezet!! Bah bende!!!

Met een dikke speedboot, met kapitein om smoor op te zijn, werden we van baai naar baai gebracht! Lekker voorin de punt, wind om je heen, prachtig uitzicht, wat wil je nog meer!! Onze reisleider was een echte ladyman. Ik wist niet of ik nu miss of mister moest zeggen... Deze queen was een kei in heel hard en heel hoog gillen dat de boot vertrekt!! Hij vertelde dat hij Nederlandse mannen zo aantrekkelijk vindt. Uiteraard heb ik Mark even aan hem voorgedragen!! Hier was Mark het allermeest blij mee ;-) Zijn hulpje was ladyboy in opleiding. Allebei schatten en briljante mensen!! Hij of zij staat op film om het beeld in NL compleet te maken!! Al met al een heerlijke dag gehad!! Als afsluiter in Phuket genoten van een bucket (cocktail in een emmer) en de sunset!! Lovely life!! Morgen gaan we weer verder! Op naar Phang Nga/ Ao Nang/ Krabi! We zien wel waar de bus stopt!!

  • 03 Augustus 2012 - 16:45

    Wietse:

    Hoi Berdien,
    Hier weer een bericht van mij, je verhalen blijven vermakelijk, morgen vlieg ik zelf een week rust tegemoet, namelijk een week Torremolinos, even de accu opladen voor een nieuw seizoen met jullie. Meidje, ik kan het niet genoeg herhalen, BLIJF GENIETEN !!!!!! en geen domme dingen doen waar je later spijt van krijgt.
    Groeten Wietse

  • 08 Augustus 2012 - 09:33

    Rijk:

    Hoi Berdien. Daarnet al je verslagen gelezen. Leuke, vlotte stijl heb jij toch!!
    Lijkt me een totaal andere wereld, dat Thailand.
    Hoewel dit werelddeel mij nooit heeft getrokken, ga ik er toch over denken om er eens heen te gaan.
    Dat heb jij dan op je geweten.
    Zo te lezen geniet je weer volop.
    Groeten, Rijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 2303
Totaal aantal bezoekers 88278

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: