Oa Nang - Phang Nga - Koh Samui - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Oa Nang - Phang Nga - Koh Samui - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Oa Nang - Phang Nga - Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Berdien

02 Augustus 2012 | Thailand, Phangnga

Vanuit booming Phuket op weg naar Phang Nga. In Phang Nga is weer heel wat te vinden wat op mijn wensenlijstje staat! Voor degene die ik voor vertek verveeld heb met mijn reisboekje, die hoge rots in de zee! Die rots blijkt bekent te staan als het James Bond eiland. De film Man with the golden gun is daar in 1974 gefilmd. Suuupersuuupergaaf!!! Mark wilde een dagje rustig aan doen. Dan maar vast naar Krabi dachten we! Dat hier helemaal niks te beleven is kwam ik achter toen ik een paar kilometer voor aankomst ging lezen wat je kunt doen in Krabi. Weinig dus! Compleet voor niks zijn we uitgestapt. Toevallig stopte er een songtheaw (public bus) met daarop Ao Nang. Ja!! Daar gaan we heen!! In mijn reisbijbel stonden welgeteld 12 zinnen over deze plaats!! Dat moet goed komen...

Nog steeds met de vraag waarom we er heen gegaan zijn kwamen we aan in Oa Nang. Toch maar accomodatie zoeken. Er is strand dus dat moet goed komen. Nu is het uitzicht er prachtig, de stranden zijn superlang en verder is het er wat uitgestoven. Sommige delen van de boulevard zijn flink verpauperd en heel veel mensen zijn er niet op straat. Ook wel weer eens leuk om een ruatig plekje te hebben. 's Avonds gingen we voor een kleine hap en vroeg slapen, de dag erna was het plan een early wake up om naar Phang Nga te gaan. Een geweldig plan met een briljante uitvoering. Onderweg een bucket besteld op een terras waar het ineens wel heel erg levendig was. Gezelligheid, dat stond niet in ons plan. Wenselijk dat wel, dat altijd natuurlijk!! Na de bucket ff een klein hapje eten langs de weg en dan alsnog vroeg het bedje in. Dat plannen er zijn om te wijzigen bleek toen we het volgende feestgedruisbin werden gezogen. Superleuke muziek trok obze aandacht. Even waande ik me weer in het fantastische Zuid Afrika door de klanken van de jambee! Drankje, hapje, spelletje jenga, nog een drankje, nog een hapje, stel gezeligge Nederlanders erbij aan tafel, nog een drankje en nog een... De volgende morgen klonk de wekker erg vroeg :-)

Op naar Phang Nga!! Let's see the James Bond set!! Ik zal even proberen te beschrijven wat we elke keer meemaken op het moment dat we uit een bus stappen. Je hebt je tas nog niet beet of er staat al een mannetje naast je "taxi taxi?!" "Where you going?" "Hotel!? Cheap cheap!" Zelf nadenken is niet nodig, tenminste als je het niet erg vindt om opgelicht te worden... Wij lopen altijd een touristinformation binnen en gaan op zoek naar lokaal vervoer. In dit touristcentre zat een manneke die ons maar al te graag een tour wilde verkopen. Nu willen we dat doen, prima dus. Op het moment dat we instemmen zegt hij, het kan alleenndoor gaan als je met 4 bent. Beter privetour.. Jeah right! Moet je nu mee aankomen. Laat maar zitten, ik zoek het zelf wel uit. Wel zijn we naar het hotel gelopen wat hij aanbeveelde. Onderweg aan iemand gevraagd of we goed liepen. Ja hoor, gaat goed. En voor je het weet zit je beide achterop een scooter met backpack, rugtas en wat losse spullen bij je. Keurig afgezet bij het hotel. Superlief!! Dit bleek achteraf niks te zijn, moesten we alsnog teruglopen. Gelukkig zijn er meerdere plekken om te slapen. Een stuk verderop kwam er een man naar ons toe lopen. You can come here. Tour, room, zo enthousiast. Het bleek een prima kamer en de tour was veel beter dan die eerdere!! Helemaal goed gelopen dus!!

Om 2 uur die middag vetrokken we met 2 andere NLers, een Engels en een Schots meisje naar de aanlegsteigers. Hier lag onze longtailboat te wachten!! We konden genieten van een fantastische trip. Eerst voeren we langs de mangrovebossen met uitzicht op prachtige rotswanden. We gingen onder een rots door, waar allemaal stalagtieten aan hingen. Een fantastisch mooi staaltje werk van de natuur. Met Marie Renee en Sjoerd aan boord was het hardstikke gezellig. Genieten dus!! De eerste stop was het moslimvillage. Dit is oorspronkelijk gebouwd op houten palen welke nu deels vervangen zijn door betonnen. Voor de gene die het you tube filmpje kennen van de jongens die een vlot bouwen om op te voetballen, dat is hier. Ik vind dit filmpje helemaal geweldig! Op zoek naar het voetbalveld dus!! (Voor het filmpje fc panyee op you tube) Het veldje is nu mooi glad gemaakt, maar het ligt er!! Bij gebrek aan beter heb ik een doelpunt gemaakt met een colaflesje!!
Voor de jongens was het een flinke tegenvaller dat je geen bier kon krijgen in het moslimdorpje. Het mocht zelfs niet mee de boot af!! Streng hoor. Wij hebben ook keurig alle etensgeuren weerstaan. Dit uit respect voor de moslim die ramadan doen.

Na het dorp kwam het hoogtepunt van de trip.. James Bond, man with a golden gun!! tadadada wij zijn op deze briljante filmset geweest! De film is in 1974 opgenomen, maar nog steeds ziet de set er hetzelfde uit. Dit ondanks de vele toeristen die de plek aandoen. Voor degene die ik voor vertrek heb verveeld met mijn reisboekjes, het is die ene gave rots die uit het water steekt!! Suupersuupervet!! Net als de rest van het eiland. Hier waren we overigens bijna helemaal alleen! Niks massatoerisme dit keer! Een pluim voor onze tourguide, die hier door zijn indeling van de dag voor gezorgd heeft!! Na deze stop back homewarts! In onze taxi deden we een nieuwe uitvinding.. De Hong Thong!! Heerlijke Thaise wiskey!! Daar hebben we met zn vieren de verdere avond mee gevuld! De dag erna op naar koh Samui een paradijselijk eiland in de golf van Thailand!!

Niet allemaal even fit, in de stromende regen stonden we te wachten op de bus. Altijd weer de vraag wat voor soort bus het is, maar altijd op tijd! Alleen vandaag niet... Het zal de regen wel geweest zijn! Gelukkig heb ik mijn afterjungleexperience best friend paraplu nog!! Busje arriveerde een half uurtje later en wij konden weer beginnen aan een paar chillheid lekker wegdromen in de bus uurtjes!! Op Koh Samui aangekomen wilden we niet worden opgelicht door een taxi. Even op de public bus wachten en je hebt vervoer voor een redelijke prijs. Dat de chauffeur ons op het stand naar keuze vergat af te zetten en ons op een heel ander stand bracht.. Ach, uiteindelijk zaten we 10 x gezelliger! 's Avonds heerlijk gegeten en over het strand gelopen op zoek naar een tentje ala Koh Chang. In plaats van het relaxte tentje ala KC vonden we de kermis van Phuket! Dit keer geen hoerig gebeuren, maar een superdikke beachparty!! Dit gaf mijn woensdagavond een hele andere invulling! Bucketje op het strand, slippers op de grond en lekker dansen!! Love it! Mark had het al snel gehad! Gelukkig wist ik de weg en vermaak ik me toch wel! Eerst gelachen met een stel Aussies en daarna meegenomen op kroegentocht door een stel Nederlanders! Allemaal heel gezellig!! Alleen had ik geen idee meer waar ik was en waar mijn hotel was! Ja ergens daar.. Veel verder als ergens daar kwam de rest ook niet!! Nja geen zorgen! Zolang het feest aan is.. Toch!! Openlucht disco, raggaebar, karaokebar ( meteen gevlucht want we stonden ineens in een huiskamerachtig duister huisje) en ten slotte 7/11. De held van Thailand! Een super waar je 24/7 eten, drinken en alcohol kunt kopen!! Zoals het meeste goed komt als je je geen zorgen maakt stonden we ineens in de straat van mijn hotel! Hierdoor wist de rest ook de weg weer!! Ideaal!! Elkaar gedag gezegd, nja tot nooit dan maar! Hebben gelachen, want morgen reis ik alweer door naar Koh Phangan!
Uiteraard niet voor eerst een extreem chille dag op het strand te beleven! Prima na zo weinig slaap!! Terwijl we zochten naar een bedje om op neer te ploffen zagen we daar onze jungleboy kaz! Onze Japanse maat in de jungle!! Superfijn om elkaar nu eens met goed weer te treffen!! Heerlijke gezellige chille dag gehad! Let's travel again! To Koh Phangan, the full moon Island!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 909
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: