Chiang Mai part two - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Chiang Mai part two - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Chiang Mai part two

Blijf op de hoogte en volg Berdien

25 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Om 8 uur stipt werden we gewekt! Na een heerlijke nacht op een matje van 3 cm oo keiharde bamboevloer was ik er weer klaar voor!! Met de illusie dat de kleren droog waren deze toch maar zeiknat in de tas gestopt! Heerlijk in mijn kletsnatte baggernikies gestapt! Let's go!! Same way back was geen optie! Te sleil! Wij hebben overigens beslotenet de rest van de groep mee te gaan! Dan maar een daagje minder, maar dit is echt te gevaarlijk om langer te doen! Daarbij komt dat ik hierna geen droge kleding meer heb en de groep gezellig is!!

Ik ben 1000 x blij geweest dat die keuze gemaakt is! Deze dag was de bamboestok mijn beste vriend! Zonder had ik het niet gered! Alsnog ben ik 3 x onderuit gegleden! Heerlijk zo'n sliding in de modder!! Meerdere keren wist ik mezelf op te vangen, 1 x pakte ik de verkeerde plant vast en had ik plantensplinters in mijn hand! Maar alle keren vond ik het leuk!! Het is met die bagger een onvergetelijke ervaring!! Je deelt je 'ellende' met de groep en lacht erom! No real complains!

Vandaag was het overigens DROOG!! Tot aan de supermooie waterval was het glibberen geblazen. Vanaf dat moment konden we voor het eerst weer lopen! Ik durfde mijn stok van de grond af te houden! Ik kon genieten van het uitzicht! Jeaahhh!! Wat hebben we gelachen om tegenliggers die we met schone schoenen tegenkwamen! Haha, jullie krijgen onze bende van ellende nog en wij jullie prima pad!! Op dat moment liepen we langs een prachtige rivier! Het echte genieten begon! Je kon voor je uit kijken zonder te vallen!! Mijn vriend de stok hield ik wel bij me, dat snap je!!

Na een barre tocht gooide degids hem pardoes weg!! WE MADE IT!! Tijd om te raften op de rivier!! Alsof daar nog niet voldoende water in stond, begon het dit keer te gieten!! Ach ja, wij zijn wel wat gewend! Het raften was ronduit briljant! We hebben meerdere keren achterstevoren vast gelegen op wat stenen, de boot heeft vol water gestaan en we hebben heel wat bammekets gedaan met onze helmen!! Superleuk!!

Doorweekt en inmiddels bibberend ging het avontuur verder! Bamboorafting! Met zn 10en op een bamboevlot varen! Wat heb ik hier van genoten....

Aan wal gekomen begon the real expedition! Onze pickupjeep was er niet. Alleen een weg met bandensporen! We besloten deze te volgen wat goed uitpakte. In het kamp stond onze gids heel chill, totaal niet met het idee om ons op te pikken. Daar genoten van heerlijke noedels en vers fruit!! Back in Chiang Mai was het hoog tijd voor de wasserette en een warme douche!!

Woensdag 25 juli! It's my birthday! It's my birthday!!
Ik heb mn familie, vriendjes en vriendinnetjes wel gemist hoor!! Jarig zijn in Thailand is ook maar zo alleen...
Gelukkig heb ik wel een hele leuke dag gehad!! Ik voelde me helemaal jarig door alle smsjes, apps en fb berichtjes!! Echt superlief dat jullie aan mij denken!! Zelfs om 12 uur in de nacht had ik alal een sms en een app!jejj!! ! Dit jaar ben ik ook 10 uur langer jarig geweest dan de jaren ervoor!! Lang leve het tijdsverschil!! Ik heb het gevierd met een briljante fietstocht op de allerleukste fiets van Chaing Mai! Deze had ik 3 dagen eerder agespot! Tegen de tijd dat we hem konden huren kon Mark het zinnetje roze fiets niet meer aanhoren, maar ik blij als een kind mocht op mijn roze pauk frank fiets fietsen!! jeahhh!! I love!! Wederom verschillende gave tempels gezien en het boeddhisme is me een klein beetje duidelijker geworden. Het is een stroming tegen een andere uit India: het Brahanisme. Het gaat er heel simpel gezegd om de cirkel van reïncarnatie te doorbreken. Leven is lijden en ze willen niet opnieuw geboren worden. Volg het achtvoudige pad naar verlichting en het komt goed. Vermijd het foute gedrag, onderneem het goede en ontwikkel je eigen geest. Er is zelfs een speciale monk university. Er wordt gedurende het regenseizoen van een monnik verwacht dat hij 3 maanden bij 1 tempel blijft. Daar moet hij alles doen! In die periode bid en leert hij extra veel. In Chiang Mai zie je overal monniken lopen. Ze zijn met hun saffraangele outfit een bijzonder stukje straatbeeld.

Mijn verdere bdaytempeltour werd een kroegentocht met heuze barrankinglist! Denk maar niet dat ik zonder goede reden op kroegentocht zal gaan;-) In kroeg 1 ontmoetten we een bijzondere vrouw. She said: I knew something special would happen today.. And it's your birthday! Let's celebrate togheter!! Ik kreeg superlief van haar een bonbon!! The smallest cupcake ever!! In de andere kroegen genoten vam Chang, bittergarnituur en gezelligheid!! 's Avonds lekker geslenterd over de avondmarkt! En dat zonder impulsaankopen te doen.. Lang leve mijn backpack die ik moet sjouwen!! hah!

Morgen weer een reisdag! Op naar the south!! Koh Phi phi and more!! Phi Phi Ley is het eiland waar the beach met Leonado di Caprio himself is opgenomen!! Wie weet... ;-)

  • 01 Augustus 2012 - 13:32

    Marian:

    Leuk leuk, vooral je roze fiets !!! En ik heb er ook wel een voorstelling van hoe vaak je dat hebt gezegd...arme Mark ;-)

    Ik heb zaterdag mijn reis ook geboekt, ticket ook alvast geregeld !!
    5 januari vlieg ik naar Zuid Afrika en zit ik ongeveer 1,5 uur rijden van St. Lucia ( aan de kust )
    voor 4 weken en dan heb ik nog 2 weken vrij om te doen wat ik wil doen....

    Als je dus nog tips hebt als je terug bent, ik hoor ze graag !!

    Veel plezier nog !

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: