Koh Phangan en Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Koh Phangan en Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Koh Phangan en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Berdien

09 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Koh Phangan & Koh Tao

In de haven kwamen ineens de boys van gister aanlopen. Je weet wel die tot nooit boys!! Hadden geen zin om nog een avondje op stap te gaan in Koh Samui dus zijn lekker impulsief, zonder bagage of iets met de laatste veerboot meegegaan!! Gezelligheid! Meteen maar afgesproken om nog een avond op z'n kop te zetten! Dag balansdag!! Hello partyeve!!
Met als bagage een zeer gewaardeerd flesje Hong Thong, cola en cups zaten we in de taxitruck!! Gewapend met deze borrel en de kaart van Hin Raad beach op zoek naar het hostel van de boys. Nu kunnen de Thai geen kaart lezen. Sterker nog, ze kunnen niet aangeven waar hun winkel zich op de kaart bevindt... Wij wisten al helemaal niet waar we waren. Later bleek dat we praktisch naast het hostel stonden toen we de eerste keer de weg vroegen! Ach ja.. Het is toch ook helemaal niet belangrijk waar op de kaart je winkel is, als je maar weet hoe je er komt!!
Precies toen de tijd begon te dringen (hong thong was op) vonden we de weg!! Er was een heuze poolparty!! Whoo! Mijn eerste poolparty zonder bikini!! I love de voorbereiding hier! Helemaal leuk gehad, thuis gekomen toen de zon op kwam! Die zonsopgang die ik zo graag wil zien!! Kan ik het een keer meemaken, ben ik aan de sunset kant van het eiland!!! De verkeerde kant dus :-( Als ik nou had geweten dat hij op kwam.. Maar nee hoor!! Zonder waarschuwing was hij daar ineens!! Wel in volle glorie met een blauwe lucht :-) Eerst bedtime ;-)

De eerste hele dag hebben we gescooterd over het eiland! De mooiste baaien en plekjes gezien!! Genoten van zonsondergang (op de een of andere manier zie ik die wel aankomen) en heerlijke cocktails!! Toen ik hoorde dat er een supervette jungle party was somewhere in the jungle wilde ik daar dolgraag heen.. Die balansdagen komen in NL wel weer. Gelukkig voor mijn welzijn was Mark minder enthousiast.. Gezien de bereikbaarheid en mijn heftige afterdinnerdip deze aaf toch maar rustig aan gedaan..

Zaterdag!! The day!! Full moon party!!! JAAA!! Daar wilde ik zo suuupergraag heen!! Op de dag genoten van het strand waar de voorbereidingen in volle gang zijn. Overal staan kraampjes waar je buckets very cheap kunt kopen, er staan stellages voor ik weet niet wat en het is Lloret druk op het strand! Ik heb mijn ogen goed de kost gegeven :-P Lekker muziekje op de achtergrond, zonnetje schijnt en een zee die aanvoeld als een warm bad om af te koelen! Ik heb het wel heel erg goed deze dag!! Genieten met hoofdletters!!

De dag werd zoals altijd avond. De zon maakte, je raad het al, plaats voor de maan. Let the full moonnparty begin!! De moonparty kent een paar gebruiken: volle maan, paint & buckets! Met painten zijn we in de jeeptaxi begonnen.
Er stapte een stel in met paint als bagage!! You should paint yourself!! Ennja hoor, in een hobbelige jeep heb ik mijn best gedaan!! Net vingerverf!! Allerleukst zagen we er uit! Niet elk figuurtje was even mooi, maar gepaint waren we!! Na aankomst snel een bucket gescoord!! Klaar voor mijn full moon party!!

Een best lang strand vol met party! Perfect!! Overal kun je buckets kopen of andere drankjes. Verder kon ik mezelf vermaken door van een waterglijbaantje te gaan die langs vuur ging, ik kon touwspringen in een brandend touw en om het compleet te maken kon ik ook door een brandende hoepel springen!! Nu was ik helder genoeg om alleen het eerste te proberen! Ik vind nog steeds dat ik de rest ook kan, maar de verbrande neus van een deelnemer hield me toch tegen... Gelukkig had ik het met mijn buckets, paint, de briljante gezellige mensen om me heen en de muziek helemaal top! Wat een avond!! Dat wij op een big big maar very small world leven bleek later weer. Overal kom je bekenden tegen. Ik stond lekker losjes te gaan op een podium, staat ineens Nico voor mn neus. Een vriend van Peet van Cura die ik ook ken. Mark meegenomen naar zijn groep vrienden en met elkaar een toffe aaf gehad!!

De aaf duurde en duurde!! Het feest bleef briljant!! Het feest was aan de goede kant van het eiland! Mijn zonsopgang was daar!! Supermooi en ik hoefde er niet eens mijn wekkertje voor te zetten :-) Rond half 9 dook ook ik lekker mijn bedje in!! Eigenlijk zonde, het zonnetje scheen al heerlijk , maar voor mij op dat moment ff iets te fel... Voor 11en alweer genoten van het overheerlijke ontbijt van onze Franse gastheer. Jaja, niks uitslapen! Gewoon weer op tijd erbij!! Vandaag was ook de dag dat we naar ons laatste eiland gingen. Op naar koh Tao! Met de overvolle veerboot naar het eiland gegaan. Slapen kon ik op dit moment ook op de vloer. Geen probleem dus dat de boot goed vol was! Voor we de boot op kwamen hebben we iemand gesproken die echt een probleem had... Een gestrande nog dronken full moon ganger zonder slippers (de straat is echt heel heet), zonder geld (koop je niks), zonder petje (met een halve kater in de brandende zon) en hij moet eigenlijk vandaag naar een ander eiland!! Tsjaa.. Goodluck with that!!

Wij zijn in elk geval goed aangekomen. Suupermooi eiland! Echt een bounty eiland uit een boekje! Op zoek naar een huisje op het strand. Nu zijn we uiteindelijk gestrand in een hotel bij een zwembad met poolbar. Niet aan het strand, maar wel erg gezellig! Uiteraard meteen een borrel in the pool genomen! Weer een nieuw biertje ontdekt! Ik blijf ze hier ontdekken!! 's Avonds wederom een heerlijk strandtentje ala Koh Chang gevonden!! Relax!! Gezien onze partydagen hiervoor was dit precies wat we nodig hadden!!

Koh Tao is een waar duikersparadijs. Het Thaise gevoel vind je hier niet, maar het is een schitterende relaxte plek. De hele dag varen de duikersbootjes afgeladen vol uit. Hierdoor is het overdag heerlijk rustig op het strand. Een heerlijk uitzicht op alleen de superbauwe zee. I found paradise, again! Het water is hier overigens zo warm als een heerlijk bad en dan nog koel ik erin af! Tsjaa.. Je moet er van houden en laat ik dat nu doen! Lovely!! Op koh Tao dus hoe verrassend vooral genoten en erg weinig gedaan.

Laat in de avond stond ons vervoer weer klaar. Zoals we inmiddels gewend zijn strak op tijd. Dit keer bracht de taxi ons naar een nieuw uitprobeersel. Een nachtboot! Ik was erg verrast toen ook hierop een bedje voor me klaar stond! Samen met andere passagiers, auto's, bakken met eten en koeien voeren we 6 uur. De nightboat wordt ook wel de slowboat genoemd. Nu heb ik weer heerlijk geslapen. Helemaal prima dus!
Bij het busstation moesten we 1.5 uur wachten op de bus naar BKK. Die tijd hadden we hard nodig om beide aan een ontbijtje te komen. Hoezo taalbarriere!! De bus naar Bangkok was weer lekker lokaal.

Om 4 uur 's middags zaten we alweer op het ons bekende terras te genieten van een drankj! Erg vreemd om een keer ergens te komen waar je al bekend bent. De laatste dagen ook maar rustig aan gedaan. Alle briljante plannen die we hadden zijn bij plannen gebleven. Eten, drinken, shoppen en zwembad.. Daar hielden we het bij.
Ik heb de laatste avond nog keurig mijn pinpas laten inslikken door de pinautomaat! athans dat denk ik. Toen ik er 2 uur later achter kwam dat ik hem niet meer had, zat hij niet meer in de automaat! Ach.. Kleinigheidje!! De terugreis was wederom meer dan prima! Alleen dan ben je weer in Nederland. Ook leuk hoor! Paps en mams stonden al gezellig klaar op Schiphol om onze verhalen te horen. Nou die hebben we wel hoor!! We hebben het weer goed gehad! Thailand was fantastisch!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 2444
Totaal aantal bezoekers 88313

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: