Wedstrijdverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Wedstrijdverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Wedstrijdverslag

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

08 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Cvv Willemstad tegen die andere

Om 18.00 hadden we 4 tegenstanders. Het gaat goed. Nog even wachten en wachten dan komen er vast meer. Als we geluk hebben komen er 10! Vandaag hadden we pech.. De teller stopte bij 6.. De dames van Ammerstol hebben het zo slecht nog niet! Na al dat wachten, lees chillen op het gras, was het zover! De opstelling! Berdien met nummer 8 op het middenveld samen met Sara en Nuni. We moesten heel vreemd spelen. Niet met buitenspelers op het middenveld, maar als een korte driehoek. Ik en Nuni meer verdedigend en Sara aanvallend. Een linksbuiten was er ook niet… Er stond 1 meid op links en die moest verdedigen en aanvallen!! Snappen jullie de logica?? Ik niet! De wisselspelers kregen een shirt van de tegenstander aan, konden we toch 11 tegen 11 spelen. Na een paar aanvallen was het 1-0! Jeahhh!! Niet veel later schoot Michéle in haar eigen doel.. 1-1!
Wat ik in Nederland niet doe, doe ik hier ook niet… Bedine!! Je moet schieten hoorde ik van de trainer alias scheids. Vandaag stond ik ook bekend als makamba! De enige trouwens! Let op die makamba hoorde je dan! Gelukkig kwam er wel een doelpunt van mijn voet! Ingetikt uit een corner! Dat kan ik dan weer wel! Uiteindelijk hebben we met 4-1 gewonnen! De tweede helft stond ik aan die linker kant, aanvallen en verdedigen! Met het tempo dat hier gespeeld wordt is dat nog prima te doen ook! Poko poko! Gebeurt er iets grappigs, dan gaan we toch gewoon ff een paar minuten lachen! Maakt allemaal niet uit! De scheids lacht gewoon mee! Dat wordt in Nederland wel weer ff wennen! Stilstaan is er dan niet bij! Heb er zeker wel weer zin in!! Sporten… Dat heb ik een tijd niet gedaan! Aanstaande vrijdag heb ik weer een wedstrijd! Deze keer kan ik er alleen niet bij zijn! Om mijn leven hier nog mooier te maken ga ik namelijk op vakantie!

Donderdag vlieg ik met 3 vriendinnetjes naar Aruba voor een welverdiende vakantie! Welverdiend ja, want ik heb een heel half jaar bij Mambo gewerkt! Gister mijn laatste werkdag! Superjammer, maar ook erg lekker! Het werd gevierd met tequilla, een fles champagne en heel veel wijn! Om het feest compleet te maken werd ik door 3 collega’s zonder pardon de zee in geflikkerd! Hoppa die hoeft niet meer te werken! Ayo dermee!!! Jullie snappen dat ik niet meer wist wat links of rechts was! Voor het eerst op Curaçao zei ik.. Nee ik rij niet!!! Normaal bert ik wel, maar nu….

De vakantie is ook welverdiend omdat ik een crisis overleefd heb! Lees maar…
Dinsdag 2 maart..
Er heerst een crisis in Curaçao, nee geen werkeloosheidscrisis en ook geen geldcrisis. Wij hebben hier last van een hele andere crisis…. Een crisis waar je zomaar niet aan denkt!!!
Beeld je in.. File voor het tankstation! Niet zomaar een file, maar echt een hele lange file! Waarom?? Geen idee, zou de benzine vandaag gratis zijn ofzo?? Ik heb een hekel aan wachten en aan files dus geen enkel moment dat ik eraan dacht ook maar in de rij te gaan staan voor gratis benzine.
Dan het radiobericht… Geen gratis benzine, maar de mensen die de benzine bij de tankstations brengen staken! Dit betekent dat er in heel Curaçao geen of heel beperkt benzine te krijgen is. Dan na te gaan dat je op Curaçao zonder auto niets kunt… Of te wel zonder benzine ligt het hele eiland plat. Mensen staan hier serieus vanaf 2 uur ’s middags te chillen bij de snack tegenover de benzinepomp voor het geval dat er benzine aankomt. Mensen staan nu om 7 uur ’s avonds al in de rij omdat er waarschijnlijk om 11 uur vanavond benzine wordt geleverd. Partij gezellig zou het kunnen zijn bij het tankstation!! Maar nee hoor.. Vandaag braken vechtpartijtjes uit bij de zeldzame benzinepompen die nog wat benzine hadden!! Dan denk je het gehad te hebben…
Nee hoor, hier doen ze alles in 1 keer. Om de beurt ging er vandaag een wijk van de stroom af. Er was iets met de ene leverancier waardoor die niet leverde. De andere heeft niet genoeg capaciteit om het hele eiland van stroom te voorzien! Dan doen we toch gewoon om de beurt een wijk uit! De mensen denken hier zo simpel! Ik hou ervan!!! Maar goed.. Mijn aircootje doet het dan niet.. en mijn lamp niet! Zonder ramen zie je dan niet zo veel… Dan maar naar het strand! ’s Avonds deed alles het weer!! Een andere wijk had toen geen stroom!! Lache toch!

Verder heb ik natuurlijk nog heel veel meer meegemaakt! Superveel te vertellen, maar ik hou het even wat korter! Anders heb ik thuis helemaal niks meer te vertellen!! (Ik betwijfel het, maar het is toch best een goed excuus om het kort te houden)..

Het aftellen is namelijk begonnen.. Nog maar 21 daagjes en dan sta ik niet meer met mijn blote voetjes in het zand, niet meer chillen op het strand met een cocktail in mijn hand.. Gewoon weer dicht tegen de kachel aan met een bakkie thee!! Maar dan wel met mijn lieve vriendinnetjes ernaast!!!

Zin om naar huis te gaan heb ik helemaal niet! Gister hoorde ik weer mensen praten over 50 kilometer zones. Ik wist van het bestaan ervan niet eens meer af! Hier moet je het zelf maar inschatten. Ergens zijn er wel richtlijnen, regels kennen ze hier niet, maar die staan zeker niet op een bord langs de weg! Dat is alleen maar een voorbeeld van al het moeilijke gedoe in Nederland wat ik hier absoluut niet mis! Just relax, komt allemaal goed! Geniet!! Daar hou ik meer van!

Ik zeg 21 dagen maximaal genieten zonder verplichtingen!!! Allemaal leuke dingen zien! Alles op het eiland doen wat ik nog niet gedaan heb! Denk aan springen bij playa forti, de berg beklimmen, eten bij fort nassau met de meiden, vlakte van hato, kura hollanda museum, als een domme toerist met een stel Amerikanen en wat vrienden een eilandtoer maken enzovoorts!! Ik ga me niet vervelen!

26 maart staat mijn vliegtuig klaar om me na 7 maanden chillen op de Antillen veilig terug te brengen naar mijn dorpje!! Precies optijd thuis voor de verjaardagen van mijn omaatje en opaatje!! Zover is het gelukkig nog lang niet!! Ik moet nog veel bruiner worden!! Daar ga ik nu aan werken!

Lieve mensen ik ga naar het strand!
Chillen met mijn blote voetjes in het zand en een drankje in de hand!

Sunshi Berdien!!

Ps. Voor de mensen die mij nog een kaartje willen sturen..
Ik woon nog steeds op dr. Maalweg 6!




  • 08 Maart 2010 - 09:37

    Marian:

    Ben ik de eerste....wat een primeur !!!

    Kunnen we niet wisselen, dan wacht ik je op de 26e, kruip ik snel op je stoel....arresteer ik de piloot....zeg dat ie meteen weer terug moet vliegen....wel eerst even in de rij bij het tankstation natuurlijk !! Dan ga ik die drankjes op het strand wel even proeven voor een maandje of 2 !!! Ik krijg meteen dorst terwijl ik dit zit te tikken ( en dat al om half elf in de morgen ), haha.

    Succes met al de leuke dingen die je nog gaat doen daar !!

    kus Marian

  • 08 Maart 2010 - 17:46

    Mams:

    Nog ff genieten dan maar!Wij zijn gewoon vroeg op Sciphol de 27ste. Kan haast niet wachten.
    KUSSSSSSSSSSS

  • 08 Maart 2010 - 18:51

    Martin :

    Fijne vakantie, die heb je uhhh... wel verdiend!!! Kus en tot snel in Hollanda. Liefs Martin

  • 08 Maart 2010 - 21:09

    Gertussie:

    nou het aftellen is begonnen, nog 9 dagies:)
    eindelijk mijn laatste weekie hard werken. ben er aan toe. lkkr zon zee strand en partyen.

    kuzzz


  • 10 Maart 2010 - 19:12

    Dorine:

    Geniet er nog heeeeel erg van want voor je het weet is het 27 maart!!! En geloof me je mist hier totaal niks. Dus dan begint het normale leven weer helaas hahaha.
    Tot ziens en alvast een hele goeie vlucht kus

  • 10 Maart 2010 - 19:12

    Dorine:

    Geniet er nog heeeeel erg van want voor je het weet is het 27 maart!!! En geloof me je mist hier totaal niks. Dus dan begint het normale leven weer helaas hahaha.
    Tot ziens en alvast een hele goeie vlucht kus

  • 13 Maart 2010 - 14:50

    Betty:

    Nog 14 dagen!!!!

  • 14 Maart 2010 - 15:52

    Betsie:

    Antwa is al aan het aftellen de laatste nacht telt ze niet dan is het korter. Hier is het klote met Gert beknelde zenuw in z'n rug veel pijn en haast niet kunne lopen. Hopen dat het gauw over gaat. Dikke Knuf en Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: