Aan alles komt een eind.. Helaas ;( - Reisverslag uit Ammerstol, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind.. Helaas ;( - Reisverslag uit Ammerstol, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind.. Helaas ;(

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

31 Maart 2010 | Nederland, Ammerstol

Daar zit ik dan.. Op de bank in de woonkamer mijn laatste verslag te tikken! 7 maanden voorbijgegaan als een sneltrein! 7 maanden waarin ik zoveel heb beleefd! Zo ook de laatste paar dagen.
Woensdag, mijn afscheidsfeest in de tuin! Vanaf 10 uur kwamen de eerste vriendjes binnen. Gezellig borrelen om vervolgens naar TMF te gaan! In TMF is het op woensdag altijd karaoke avond. De TMF is op woensdag ook altijd van ons, lees mambo!Je kunt meedoen aan de karaokewedstrijd, de winnaar wordt bepaald door gejuich! Jullie raden het misschien al, wij zijn met zoveel dat er altijd het hardst wordt gejuicht voor een mambo'er!! Ene corrupte bende dus!
Vorige week al zo gelachen met joy op het poduim! Deze week was het ook weer raak! Stef en Frenkie hadden me opgegeven... ja hoor.. Denken jullie nou echt dat ik alleen op dat podium ga staan! Niet dus! Met zijn drieën hebben we onze versie van daar gaat ze uit de speakers geknald! De ramen zitten er gelukkig nog in! Dit was niet het laatste mambo offensief! Er was nog wat geregeld. Echt superlief! Heel veel vriendjes en vriendinnetjes gingen het podium op om speciaal voor mij afscheid nemen bestaat niet te zingen! Toppers!!!
De wedstrijd is uiteraard door de nachtegaaltjes Franka, Stefanie en Berdien gewonnen!! 100 piekies!! Hoppaa naar de bar voor een doosje polar!! Ik helemaal happy met mijn doosje polar naar mijn vriendjes tot het mis ging... Ik had alleen de handvaten nog in mijn hand! De polar lag op de grond... hahah! Wat hebben we gelachen! Marnix meteen naar de bar om nieuwe te regelen! Kwam dus helemaal goed!!
Mensen! Superbedankt! Het was top!!
Donderdag mijn laaste hele dag.. Dat was wel ff zuur wakker worden! Afgesproken om met Joy naar Punda te gaan, bankrekening opzeggen, lunchen en ff shoppen! Ik zou mezelf niet zijn als ik niet iets zou vergeten. Christoffelberg zonder schoenen, strand zonder handdoek ik bedoel maar. Zo ook vandaag... Misschien moet je even je bankpas meenemen als je je rekening op gaat zeggen!! Kleine vertraging dus! Maar alles is gelukt! Om 4 uur mijn laatste zonuurtjes pakken op mambo! Nog ff lekker een wijntje gedaan met Chris, Janneau en Franka op een loungebed! ’s Avonds gezellig met Dan gegeten bij de gouverneur, drankje bij sopranos en naar cinco! Laatste x op stap in Curaçao!
Vrijdag.. Koffer pakken! Lunchen met mijn vriendjes en op naar hato! Je maakt hier elke dag wat mee, zo ook op je laatste dag! Wil ik de auto starten… Accu dood! We waren al niet ruim op tijd, nu ook dat nog! Kijk, ik mag gewoon niet gaan! Gelukkig was Rachel er nog, alles en iedereen in de kia pop gepropt en op naar Hato. Shit… Dan is het nu echt tijd om gedag te zeggen… Tranen met tuiten kan ik je zeggen. Daar stonden we hoor; Franka, Willemijn, Rachel en ik, met z’n vieren te snikken…
Ik heb nog nooit iets zo graag niet gewild.
Eenmaal door de douane werd er nog even moeilijk gedaan over mijn verblijf op Curaçao. Gewoon niks terugzeggen en ik kon zo doorlopen. De reis verder ging prima, aan de borrel met de jongens uit BAB die ook terugvlogen. Voor je het weet ben je er. Al had ik de hele reis niet zo goed door wat ik aan het doen was…

Dan het moment dat je echt zeker weet dat je terug bent! Daar stonden ze hoor! Compleet met vlag en dichte oogjes, want ik landde in alle vroegte. Chantal, Charis, Ilona, Gert, Bink, Pa, Ma, Peet & Antoinet top dat jullie er waren!!
8 uur ‘s morgens zat ik alweer aan het ontbijt op Visserijstraat 27 in Ammerstol. Met het gevoel dat ik een week was weggeweest. Alles is meteen weer zo normaal. Iedereen is weer zo koeltjes. Dat is wel anders in Curaçao… Zeker wennen.

Toen iedereen weg was wist ik ook ff echt niet wat ik moest… heel vreemd allemaal.
Gelukkig waren er de hele dag mensen over de vloer. Om 12 uur ‘s avonds trok ik het echt niet meer, lkkr naar bed gegaan en een heerlijk tukkie gedaan! Zondag stond weer als vanouds in het teken van het eerste. ’s Avonds met Suus en Shirl een feestj meegepakt in Scheveningen! Leuk, maar ik miste toch de sfeer van Curaçao!
Komt allemaal wel weer goed!! Ook hier heb ik de tijd!

Mensen allemaal bedankt voor het volgen van mijn verhalen, voor de reacties, krabbels, smsjes, mailtjes, belletjes, kaartjes en pakketjes! Helemaal top! Je beseft waarschijnlijk niet hoe onwijs leuk het is om iets te horen van Nederland. Dat is namelijk echt heeel heeeeel leuk!!!

Ik heb een toptijd gehad, de tijd van mijn leven! Heel veel lieve mensen ontmoet die ik nu ontzettend mis! Kijk er nu al naar uit dat ze ook weer naar Nederland vliegen en ik weer met ze kan chillen!! Rondje Nederland! Jullie weten!!!

Nu ga ik het Nederlandse veel te drukke en veel te moeilijk denkende leven weer oppakken, rap euro’s verdienen en dan… ………

Jullie horen het!!

Veel liefs,
Berdien

  • 31 Maart 2010 - 13:46

    Marian:

    Nou, oké. Ik zeg het nog ÉÉN keer.....Bedankt voor al je verhalen !! Haha. Ik heb me bij je laatste verhaal weer geprobeerd in te leven ( zoals bij elk verhaal ) en dat is me denk ik weer goed gelukt. Bij al je andere verhalen kreeg ik een blij gevoel en was ik telkens jaloers dat ik niet in jouw plaats daar was. MAAR NU....nu had ik het ook even moeilijk, het gevoel dat je je verveelt en dat alles hier zo normaal is en dat je iedereen mist waar je zo onwijs intensief mee om bent gegaan...dat kan ik me wel voorstellen. Gelukkig ben ik het zo vergeten, maar jij loopt er de hele dag mee rond. Maar...life goes on !! Probeer je er maar zo snel mogelijk bij neer te leggen, zodat je ook hier weer kunt genieten van de leuke, dagelijkse en normale dingen !! Sterkte !! x Marian

  • 31 Maart 2010 - 17:49

    Astrid:

    Top dt je gewoon weer veilig thuis bent :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ammerstol

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: