Genieten met Chantal, Bink & Maya - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Genieten met Chantal, Bink & Maya - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Genieten met Chantal, Bink & Maya

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

13 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Okejj… Ik zal mijn bericht beginnen met het volgende!
De webmasters van waarbenjij.nu begonnen zich zorgen te maken.. We hebben al zolang niks van die blonde meid gehoord! Zal ze soms op avontuur zijn…
Van hen kreeg ik dit mailtje..
Ben je de K2 aan het beklimmen? Of heb je soms een onbewoond eiland ontdekt en ben je daar in een hut van bamboe en stro blijven wonen? We hebben je namelijk al een tijdje niet meer gezien op onze website en maken ons daarom een beetje zorgen! Als je bovenaan de K2 een internet cafe ontdekt, kom dan weer eens gezellig langs: http://www.waarbenjij.nu/

Ik ben de K2 niet aan het beklimmen, ben de christoffelberg nog niet eens opgeweest, het onbewoonde eiland is zo onbewoond dat er elke dag boten vol toeristen heen varen, ook de sprong bij playa forti heeft deze dame nog niet gewaagd! Toch niet zo avontuurlijk dus..
Waarom duurt het dan zo lang??? Ik heb het heel erg druk gehad met al mijn bezoek!!! Heb zeker weer een paar hele toffe onvergetelijke weken gehad hier op dushi Korsou!! Waarom???

Hierom.. ..

De tweede week met mijn lieve pap en mam waren ook helemaal top!! Ze zijn samen met hun dochter, alias eilandgids, het hele eiland over gecrost! De foto’s en verhalen die jullie gezien hebben liegen er niet om!!
Kort samengevat: Chillen op het loungebed met een brightje in de hand, lekker zwemmen in de zee, gezellig ontbijten, tijdens een personal Quadtour over het oostelijke gedeelte van het eiland heb ik samen met pap mogen genieten van supermooie uitzichten! We kregen er zelfs een bonus bij, omdat pa zo lekker doorrijdt en omdat ik zo lief kon lachen wilde hij een bijzonder plekje op het eiland laten zien! Echt een geweldige plek om te zijn, 360 graden view over het hele eiland!! Genieten was dat, net als de indianengrot en de noordkant! Jaja, jullie lezen het goed, er staat een stukje cultuur in mijn verhaal!

Een dag eerder vierden we paps verjaardag op Klein Curaçao! Ons stond een zonnige verjaardag te wachten, dachten we… Maar… achter de wolken scheen de zon! Alsnog een topdag gehad!! Heerlijk ontbijt, lekkere BBQ en lekkere bedjes! Alle dagen waren overigens top!!
Zaterdag was het wel weer ff vreemd, zet je zomaar je ouders op het vliegtuig.. Was wel weer ff zuur! Gelukkig ben ik op Curaçao! Lekker naar het strand en weg is het zure gevoel!

Na 2 weken zonder Ammersenaren gechillt te hebben stonden de volgende alweer te trappelen van ongeduld om deel uit te maken van mijn überchille leventje hier! Ik kon mijn geluk niet op toen ik Tal en Bink zag!!! Eerst tal is ff flink geknuffeld terwijl de traantjes van blijdschap rijkelijk stroomden over mijn wangetjes!! Maya zal wel gedacht hebben! Wat een gezellig kind is dat!!! Toen op naar hun casa! Supergaaf!! Vet relax!! Damn dat bed… Kingsize! Ik slaap dus in Bon bini! Dat is duidelijk! Om duidelijk te maken hoe groot het bed is… Ik lig naast bink, maar heb helemaal niet door dat er iemand naast me ligt! Zoveel ruimte hebben we! Ook wat… Ik heb voor het eerst sinds 5 maanden een warme douche gehad! Kun je het je voorstellen.. Dat is hopi lekker!!!

Zondag meteen de happy hour maar ingeluid! Eerst lekker gelucht op het strand, daarna aan de polar! Iedereen blij! Maandag tot en met woensdag moest ik werken. Gelukkig slapen ze tegenover mambo! Ik werken en zij lekker chillen! Maandagavond hebben ze bij me gegeten! Helemaal leuk en ze vonden het heerlijk! Vooral de bediening was een toppertje natuurlijk!!!
Omdat het rustig was kon ik om half 10 al aanschuiven met een wijntje! Later zijn we naar Sopranos gegaan, superrelaxte pianobar! Denk crazy piano’s, maar dan miniatuur! Helemaal top! Peet ik heb het gevraagd… maar je vest ligt er niet meer!
Dinsdag heb ik ze verzorgd op het strand! 18.00 klaar dus! Na een wijntje op het strand naar de Appie gegaan voor ons diner! Ben voor het eerst naar de film op Mambo gegaan! Surferdude! Koud dat het was… Vest aan, lange broek & schoenen tegen de kou! Wel een leuke ervaring!
Woensdag heb ik ze naar klein Curaçao gestuurd! Daar moet je namelijk geweest zijn!
Ik werd dus wakker in een heel leeg huis, helemaal voor mijn persoontje alleen!!! Zo onwijs relax! Lekker liggen op een normale bank, geen mensen die je tegenkomt! Het lijkt heel normaal, maar ik geniet ervan!!! Klein Curaçao was goed bevallen! Hoe kan het ook anders!!

Donderdag begon ook mijn vakantie!! Om de verbrande huidjes wat rust te geven zijn we lekker gaan shoppen in Punda! Bink heeft het heel goed volgehouden! Tussendoor uiteraard lekker geluncht en een typisch Curaçao’s snackje gegeten! Nadat ik de bende afgezet had ben ik me weer lekker gaan uitleven op het voetbalveld! ’s Avonds heel leuk gegeten op een terrasje met live muziek! Heerlijk surf&Turf gegeten, flesje wijn erbij helemaal top!!!
Na het diner party@Cinco! Bink moest het helaas opgeven, maar met de meiden gedanst in Cinco! Vonden het helemaal leuk!
Vrijdag weer tijd voor een daagje strand! Op naar Daai Booi! Heerlijk rustig en relaxed standje! Lekker broodjes en drinken mee! Heerlijk daagje! ’s Avonds gegeten bij Plein!
Omdat er Ammersenaren zijn moet er natuurlijk een drankspelletje uit de kast getrokken worden! Maar welke… Amsterdammen uiteraard! Fles was weer zo leeg! (Maya is heel goed in dit spel…)
Nog ff drankje gedaan op Cabana! Toen hadden we onze zakken echt vol zitten! Op naar huis!

Zaterdag iedereen op tijd uit bed getrokken voor een overheerlijk ontbijt op ons terras! Daarna rap naar het strand. Zanzibar stond op de planning! Om de toeristen nog wat mee te geven zijn we eerst naar de struisvogelfarm gegaan! Ik ben er inmiddels zo vaak geweest dat ik de tour zelf kan geven! Meneer sloeg het aanbod af en maakte er zelf weer een leuke tour van! Die man is zo grappig en die beesten zijn zo dom!!! Na de farm wilde ik de short cut naar Zanzi nemen! Gewoon zonder kaart op de gok afslagen nemen in de hoop dat je naar de zee rijdt! Nou mijn richtingsgevoel liet niks te wensen over! We kwamen zelfs langs het plekje waar pa en ik met de quadman geweest waren! Ook meteen maar laten zien! Supermooi daar!! Op Zanzi aangekomen lekker aan de bright! Happy hour, je het onderhand wel! Bij zaterdag zanzi horen pizza’s, zo lekker daar!!! Na zanzi op stap bij Mambo en Bermuda! Toppiee!! Ik zeg party party!!!

Zondag begint het riedeltje gewoon weer van voor af aan! Chillen op mambo, happy hour, mexen op wet&wild, BBQ@Mambo, nog meer borrels op wet&wild en daarna voldaan naar huis!
Gelukkig heeft de roostermaker op Mambo het goed met me voor! Ik heb lekker nog 4 dagen vrij gekregen! Dat betekent dus gewoon een vakantie van 8 dagen in eigen land! Aanrader kan ik je zeggen!! Maandag naar de Grote Knip geweest, daar wilde Tal supergraag heen! Is dan ook een van de mooiste stranden. Weer heerlijk gechillt! Daarna genoten van een 3gangendiner bij de Heeren! Jaja, wij weten wel hoe het moet!!! Genieten!!

Dinsdag ging het wekkertje weer veel te vroeg.. Zuur om 8 uur moesten we bij de dolfijnen zijn! Tal, Maya&Bink gingen een plonsje met de dolfijnen maken!! Gaaf dat ze het vonden! En ik uiteraard weer klikken aan de kant! Na het zwemmen hebben we Otrabanda verkend. Duidelijk minder mooi dan Punda en voor de souvenirs hoef je er niet te zijn! Wel voor de snacks met hun grappige muren! Je hebt hier Polarhuisjes, Brighthuisjes, Amstelhuisjes! Ziet er helemaal leuk uit!!! ’s Avonds was het voor mij weer lekker trainen! Ik voetbal op een mooi kunstgrasveld en de vereniging is bezig met het tweede veld. Ik dacht dat gaat wel ff duren… Mooi niet dus! Als de mensen hier echt wat willen dan kan het allemaal best rap! De matten liggen inmiddels, gister waren vrijwilligers bezig met het leggen van de lijnen. Als het goed is werd dit gisteravond vastgelijmd en beginnen ze vandaag met zand en rubber strooien! Waarschijnlijk moeten wij donderdag voor of na de training ook een handje helpen! Ben nu al benieuwd naar het feest voor de opening! Na de carnaval gaan we als het door gaat wedstrijden voetballen! Helemaal leuk!!

Dinsdagavond was een avond opzich! Een topavond! Ik mocht een restaurantje uitkiezen als dank voor alle ritjes over het eiland! Uiteindelijk zijn we bij een superlief restaurant terechtgekomen.
Elke keer denk ik dit was het beste diner! Eerst was het O’mundo, daarna de steengrillavond, toen overtrof een etentje in de boogjes dat weer, maar het kan dus nog beter! We hebben gister allevier zitten genieten in de tuin van Rozendaels! Bink heeft zichzelf weer overtroffen! Waar hij maandag komkommer heeft geproefd, heeft hij vandaag een sashimi op 3 manieren bereid gegeten! Op het bod lag een geschroeide sashimi, een tartaar en een gewone sashimi, alles van tonijn! Met stokjes heeft hij het opgepeuzeld! En er nog van genoten ook! Jaja, ook Bink goes culinair..
Waar wij aan de vis bleven ging hij bij het hoofdgerecht weer veilig voor de ossenhaas, die overigens ook heerlijk smaakte! Ik heb een stukje zalm gehad.. het is nog niet echt top, maar met wat bijhorende saus was het heerlijk! De overige vis was weer genieten! Net als de sfeer, bediening etc!

En dan is het ineens woensdag.. De laatste hele dag met mijn lieve vriendjes!! Lekker naar Moon geweest! Superchill!! Lekker zwembad, chille bedjes en een mooi uitzicht! De foto’s liegen er niet om!! Terug met het busje naar huis, ook een ervaring opzich! Je komt met zo’n busje in straatjes, zo mooi!! Om de laatste avond goed in te luiden heb ik mijn bezoek naar het zwembad gestuurd om ze daar te verrassen met een lekker flesje prosecco! Heerlijk! Het begin van de laatste avond is in elk geval goed!! ’s Avonds bij Cabana genoten van een diner met live muziek! Omdat ze op de laatste avond moeten feesten en omdat Bink zo goed is in karaoke (vooral in Lekkerland) gingen we naar de TMF! Peter en Co weten, iets kansloze tent maar wel gezellig!! Donderdag was de dag van de laatste keer wakker worden in Bon Bini, laatste keer het gezellige ontbijtje, laatste keer genieten van een warme douche (voor mij) laatste keer genieten van een warm strand (voor de rest) en de laatste keer knuffelen met mijn lieve vriendjes! Bij het afscheid waren de traantjes natuurlijk weer aanwezig!! Vet jammer dat ze gaan! Maar ja over anderhalve maand sta ik alweer op Schiphol! Hier ga ik gewoon verder met chillen en genieten! Donderdag aaf in winterkleding naar de film gegaan, jaja weer janken! Dear John! Goeie film!

En dan… het is vrijdag!!! Shit, vandaag vergaat Curaçao! Om half 8 ’s avonds zou een tsunami ons eiland overspoelen! Dat wordt rennen!!!! Nja.. er gebeurde natuurlijk niets! Hoefden we niet te rennen ook! Gewoon afterwork op stap gegaan! Beter dan rennen voor een vloedgolf!

Nu staan er voor mij nog 3 weken werken en 3 weken vakantie vieren op de planning! Daarna is het alweer ayo Berdien! Tijd gaat best rappies als je het mij vraagt!!

Liefs en een kus,

Berdien




  • 13 Februari 2010 - 15:44

    Betsie:

    Jammer dat Tal weer thuis he. Ik hoorde van Gerry dat ze genoten hebben. Geniet er maar van en oma's soeppie staat op je te wachten. Ik maak wel verse hoor! dikke KUS

  • 13 Februari 2010 - 17:25

    Mams:

    nog ff genieten en dan weer thuis ook weer fijn om je thuis te hebben.Ik hoorde van Tal dat Martijn en Willemijn naar t tentfeest komen. Super leuk. Doe iedereen de groetjes en een dikke kus van ons voor jou.

  • 15 Februari 2010 - 09:23

    Loore:

    Hey Berdien !!

    Het gaat inderdaad erg hard, al bijna weer naar huis. Je hebt je in ieder geval weer goed vermaakt met Tall, Bink en Maya, heerlijk leventje daar hoor !! Hier is het nog steeds fucking koud, echt niet te geloven. We zijn het hier wel een beetje zat aan het worden hoor !! Vooral de sneeuw, het ijs heeft er zwaar onder te lijden !! Verder heb ik geen nieuws. Succes met je cura-bal-carriere en blijf vooral genieten, voor je het weet zit je in het vliegtuig terug naar huis. Maar 1 ding is zeker, er staan een hoop mensen te trappelen om je weer te zien !!

    Dikke kus Marian

  • 15 Februari 2010 - 10:52

    Antoinette:

    Heej heej ,
    alles beetje goed daar?
    over 42 dagen kom je terug:) .
    eindelijk .
    maar ik spreek je nog wel op msn.
    kussies .

  • 15 Februari 2010 - 20:59

    Buuv Cea:

    hoi berdien, is weer ff stil bij je. weer 2 van die bruine hoofden op ammers. hadden genoten, maar het is hier zooooooooo koud. ijsbaan gister weer opengegaan. ze hebben nu een sproei machine om de sneeuw weg te spoelen. filmpje op vooruitgang ammerstol. idee van je paps. uitvoering erik en bas, je vader moest hijen. geniet nog ff van de zon. over 6 weken schijnt die hier hopelijk ook. buuv

  • 24 Februari 2010 - 16:44

    Betty:

    Tjong jonge,zit ik elke dag klaar voor je verhaal,elke x nix,nada,nakkes. Nu ff een dag of 10 niet gekeken:Schrijf je eindelijk een stukkie....

    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad met z'n vieren..
    Dat Bink af moest haken,dat is natuurlijk man-eigen: WATJES!!!!!

    Ik zal het feestcomité samenstellen voor je terugkomst,als jij de zon in je koffer steekt,het is hiet zo'n naar weer(Ik zeg het netjes,ik bedoel gewoon K*Tweer)

    Ik zal blij zijn als ik je koppie weer zie,want het is nu wel lang genoeg!!
    Nou meissie,nog ff veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: