Still having fun!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Still having fun!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Still having fun!!

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

03 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels ben ik al weer 2 maanden weg uit jullie kikkerlandje! De tijd gaat rap zat moet ik zeggen! Nog 5 maanden te gaan en dan zit ik weer te bibberen in Nederland! Ik slaap hier inmiddels zonder ventilator, als ik deze ’s nachts aanlaat dan word ik wakker van de kou… Het lijkt me duidelijk, ik ben een kind van mn vader! Die heeft het ook altijd koud!
Ik zal ff proberen te vertellen wat ik de afgelopen tijd beleefd heb! Weet het allemaal niet meer zo goed, zo veel leuke dingen doe je hier!

Nadat mijn huisgenootjes weer naar NL gevlogen zijn was het ff stil in huis! Niet voor lang want er kwamen al snel allemaal andere mensen bij. Omdat de huisbaas alles een beetje vaag geregeld heeft moest bijna iedereen er ook weer snel uit! Nu komen er meiden die tot half januari blijven. Dan zit het huis weer gezellig vol. Best gezellig hoor wonen in een studentenhuis! Lekker na het stappen met zn allen nog een borreltje in de tuin doen!

Ik heb hier ook leren eten! Eerst lustte ik niets en nu lust ik bijna alles. Ik eet zelfs vis, superlekker! Ben laatst uit eten geweest bij O mundo, exclusief restaurant met een kaart waar je in eerste instantie geen pepernoot van begrijpt! Daar heb ik van alles gegeten wat ik nog nooit op had. Trio van de chef! De chef bepaalt dus wat ik op mijn bordje krijg. Zou ik normaal niet gedurfd hebben!
Ik heb sashimi (rauwe vis) van dradu op, eendenborstfilet op toast en een tartaar van ossenhaas! Echt supergoed te eten! Van Youp (kok van Mambo) had ik nog eendenlever geproefd en zelfs dat smaakte goed!!! Het moet niet gekker worden! Ik ga in NL toch maar is culinair uit eten!! Jaimy Oliver ofzo…:) Omdat youp de chefkok kent kregen we een grand dessert van het huis! En grande dat was het zeker! Echt niet gewoontjes! We hadden een bord zo groot vol met allemaal lekkers! Amuse van rozijnen, rum en ijs + chocolademousse + limoenijs met ananas + cheesecake met frambozensaus en spektaart met chocoladeijs! Superlekkker! Daar dronken we een dessertwijn bij! Echt helemaal goed! Later nog rode wijn en pilsjes gedronken met elkaar en de chef! Hebben van 8 tot 2 zitten smikkelen! Echt een topavond!! Weer is wat anders dan de tropen of het pleincafe!!

Laatst zat ik met een groep meiden te eten bij plein gaat ineens mijn telefoon af!! Staat daar het telefoonnummer van Charis in beeld!!! Hoe leuk! Charis en Iloontje waren op stap bij stadhuisplein en belden hun vriendinnetje eventjes op! Echt superleuk om hun (een beetje aangeschoten) stemmen weer te horen! De dag erna belde Chantal op en paps en mams heb ik ook gezellig gesproken! Echt superleuk om wat te horen van thuis! Doordat ik hier ben weet ik nu wel dat ik het prima heb in mijn dorpje met mijn vrienden en de dingen die erbij horen! Je gaat de dingen pas waarderen als je ze ff niet meer hebt! Wel vind ik nog steeds dat er meer gestapt moet worden!! :) Komt goed!!

Verder aardig wat feestjes meegemaakt! Mensen houden van vakantie en zo ook de Nederlandse artiesten! Zij komen hier een avond hun ding doen en houden de rest van de week vakantie! De afgelopen maand hebben Damaru (tuintje in mijn hart), Jay (my baby.. Ja ik ken hem ook niet), Veldhuis&Kemper en Guus Meeuwis Mambo op zijn kop gezet! Ik draai elke week lekkere diensten waardoor ik alle feestjes mee kan maken! Ik word al het tropenmeisje of de eeuwige chiller genoemd vanwege mijn überchille tropenrooster! Ik mag niet klagen!! Veldhuis en Kemper was erg leuk! Caberet met zang erdoor! Dit zijn ook supergezellige mensen! Hadden ook de hele familie maar meegenomen!! Even een weekje vakantie met zn allen!!
Vooral bij Guus Meeuwis heb ik staan genieten!!! Supergaaf concert! Hij heeft bijna 2 uur liedjes staan zingen! Echt geweldig!!! Moest meteen weer denken aan de gezellige concerten van hem in Eindhoven! Afgelopen zaterdag ben ik naar bermuda geweest, een nieuwe discotheek! Onwijs gaaf, lekker in de open lucht! Lucien Fort zorgde voor de muziek jambee en saxofoon ala standclub Wij erdoorheen! Super!!! Aanstaande vrijdag staat Wolter Kroes op het podium, zaterdag is de AmstelBrightrace met afsluitend vuurwerk! Mooie dingen genoeg dus!

Er gebeuren hier helaas ook minder mooie dingen… Dat ze hier rijden als gekken wisten jullie al! Vrijdag was het zover.. Een collega reed naar huis met 2 vrienden die hun eerste vakantiedag vierden en heeft een ongeluk gekregen! Pure pech, draaide iemand de weg op, raakte iemand en zij raakten in een spin waarbij ze allebei op Randy knalden! Hij zat vervolgens bekneld en moest door de brandweer uitgeknipt worden! Gelukkig is hij alweer thuis, maar het duurt nog wel ff voor hij weer de oude is… De kranten hier zijn ook niet normaal. Terwijl hij bekneld zat en hulpverleners bezig waren kwamen de fotografen om close-up foto’s te maken voor in de krant! Ze doen hier niet aan censuur, hoe heftiger hoe beter!
Bij 4 andere collega’s is er de afgelopen week ingebroken. Alles weg! Ze hebben in een uur tijd 7 huisjes leeggeroofd. Dat is helaas ook Curacao..

Gelukkig maken we ook nog leuke dingen mee! Gister heb ik een fotoshoot gehad op het strand! Samen met een aantal collega’s zijn we gevraagd om mee te werken aan een shoot voor op de site! Was echt onwijs grappig om te doen! We hebben wat keren plat gelegen van het lachen! Geen idee wanneer ze op de site komen, we zijn immers op Curacao!
Paar weken geleden voor de 2e keer een ritje gemaakt met de Locobus! Deze keer met de MamboCrew! Was erg gezellig!

Ik kan met het internet wat ik nu heb geen foto’s op hyves zetten.. Schiet niet op! Zodra het weer kan zet ik mijn hyves vol! Zo veel te laten zien!
Naast deze dingen bestaat mijn leventje nu vooral uit werken, daarna borreltjes drinken en op stap gaan!

Ik bedenk me ineens dat el Thieso ook op Curacao is geweest! Vriend van Peter in de tijd dat hij hier was! Met hem een supergezellige dag gehad! Zondag was ik vrij! Dat betekent borreltjes drinken op wet&wild! Eerst om 1 uur ontbeten met Willemijn bij de Mac, daarna alcohol gehaald en op Cabana begonnen met borrelen! 5 uur met Thijs erbij happy hour op mambo, 6 uur present op Wet&Wild voor het volgende happy hour! Vet gezellig!!!

Pas ook gelachen op werk! Ik moest strand lopen, maar het is regenseizoen! Je raadt het al! Om 1 uur begon het te gieten! Maar Berdien gaat wel door! Eerst in sneltreinvaart alle kussen in het hok gegooid, daarna in de stromende regen de gasten in het restaurant bedienen! Gewoon bord op bord en gaan! Supergrappig! De mensen in het restaurant konden er gelukkig om lachen! Ik heb ook pret voor 10 gehad!! Daarna een uur de vlonders droog staan maken met een paar trekkers! Dat was minder maar met elkaar is het wel weer grappig! Merkte daardoor wel dat mijn conditie tot het nulpunt gedaald is! Dat wordt trainen back in NL!!! Komt allemaal goed!!
Dit was het voor nu!!
Ayooo!!! Als er roddels zijn.. Ik hoor ze graag :)

Liefs Berdien!!!

• 03 November 2009 - 19:09

Chantal:

Oelala,
    party a la wij,
    wou dat wij dat hadden.

ik ben jaloers op jou,
    mijn ventilator staat allang met spinnenrag op zolder..

Veel plezier nog !

xx,

• 04 November 2009 - 14:58

Betsie:

wat was nu dat grand dessert ik zie er een aantal? Geniet ervan hé.

• 05 November 2009 - 09:20

Marian:

Hey BJ,

Weer een leuk verhaaltje ! Klinkt allemaal een stuk positiever dan je vorige bericht. Gelukkig ben je weer over je dipje heen. Volgens mij ben je zelfs alweer vergeten, dat je die had.... We zijn hier wel blij om te horen, dat je Ammerstol wel mist hoor!! Ik had geloof ik al verteld dat ik een wintersport had gewonnen vorige maand. Nu was ik met mijn werk naar het casino gegaan en heb ik ook nog eens € 530,- gewonnen 2 weken geleden. Niet normaal hè, ik heb een lucky maand gehad. Zal nu wel op zijn hoor, maar dat hebben we vast, haha. Verder heb ik geen nieuws geloof ik, het dagelijse gangetje gaat gewoon door. Werken, eten, drinken en slapen...je kent het wel !? Of ben je dat vergeten....

Veel plezier nog !!

Kus Marian

PS Nog de groetjes terug van Eric

• 20 November 2009 - 17:57

Mams:

Toch heel erg fijn om te horen dat je AMMERS mist.
    Kussss