Zon & regen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Zon & regen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Zon & regen...

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

10 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Het heeft ff geduurd, maar daar is hij dan! Een update van mijn leventje op het chillste eiland van Nederland!!! Mijn huisbaas was zo vrij de internetrekening niet te betalen, waardoor wij zonder internet zitten! Geen msn, geen hyves, geen waarbenjij.nu! Hoe moet ik mijn tijd dan vullen… Nou die vraag heb mezelf niet hoeven stellen! Verveling staat niet meer in mijn woordenboek sinds ik hier ben! Altijd wel wat te doen! Niet gewoontjes! Hartstikke gezelllig!
Ben inmiddels langer dan 5 weken op Curacao! Bedacht me tijdens een gesprek met gasten in het restaurant dat ik al 5 weken met een dikke glimlach op mn gezicht loop! Het is zo leuk hier! Natuurlijk zijn er wel eens momenten dat je rotwerk moet doen of ff baalt, maar als ik dan voor me kijk; de palmbomen en de zee zie word ik weer helemaal happy! Pa en ma ik zeg het bij deze alvast! Jullie gaan hier de tijd van jullie leven krijgen! Pa dit word je chillste verjaardag ever!

Betty… Dit stukje is speciaal voor jou! Ik moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je lachspieren getraind worden! Je kunt nu denk ik al raden dat het over een sleutel gaat! Ik heb hem weer eens te goed opgeborgen! (Charis ik miste jou er wel bij hoor) Op een van mijn eerste werkdagen heb ik een kluisje gekregen met hangslot! Alleen van mijn kluis was er geen reservesleutel.. Oeiii dacht Berdien, hoe lang ga ik dat volhouden!!! Nou precies 2 weken!! En dat vind ik nog best knap van mezelf!! Na het werk ging ik (as usual) even een borreltje doen aan de bar! Netjes mijn tas in mijn kluis gedaan! Niks aan de hand zou je denken, alleen detail was dat mijn sleutel in mijn tas zat…. Ben meteen op zoek gegaan naar een zaag! In de kast lag een cirkelzaag! Moet lukken! Berdien dacht, papa kan dat dus ik kan dat ook! Er kwamen alleen wel heel heel veel vonken vanaf! Ramon dus maar van de bar vandaan getrokken! Hij heeft mijn kluisje opengezaagd!! Nu heb ik dus wel een sleutel, maar geen slotje….

Dan mijn werk! Hier is het denk ik normaal dat je in het diepe gegooid wordt. Kijk maar hoe je het fikst en je hoort het alleen wanneer het fout gaat! Ik denk onder het motto ‘van je fouten kun je leren’. Complimenten kennen ze hier niet.. Aan het begin was dit heel erg wennen voor ons! Niet altijd even leuk zegmaar! Nu ik een paar weken verder ben heb ik zoiets van weetje prima! Ik doe gewoon mijn ding, blijkt het niet goed genoeg te zijn.. Er is hier werk zat op het eiland! Mij krijgen ze hier niet weg! Mijn rooster is elke week weer prima! Werk ongeveer 43 uur in de week, valt nog mee dus! Wordt in december wel anders!
Werken is dus opzich prima, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit zo veel gepoetst heb als hier! Charis&Iloon Koolwijk is er helemaal niks bij! Laatst moest ik strand lopen op de maandagmorgen. Laat nou precies die nacht het regenseizoen geopend zijn! De opening was grandioos kan ik je vertellen. Om 3 uur ’s nachts is het begonnen met regenen. Toen ik om 10 voor 8 opgehaald werd goot het nog steeds! Dit duurde tot half 1 ’s middags! Niet gewoontjes! Ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat er weinig mensen op het strand lagen die dag. Heel de dag dingen gepoetst!! Hebben er met elkaar wel wat leuks van gemaakt! Gelukkig scheen de dag erna de zon weer volop want toen was Berdien lekker vrij!
Tot nu toe schijnt elke keer de zon als ik vrij ben! Heerlijk!!! Lekker bruin worden dus! Op mijn vrije dagen gaan we altijd naar een strand/zwembad toe! Elke keer weer een andere! Lekker bakken op een bedje, chillen op een vlot, kletsen en vooral slapen!!Prima dagindeling! In de avond lekker uit eten! Voor mijn gevoel ben ik nu al 5 weken op vakantie! Ook wanneer ik werk heb ik een vakantiegevoel! Als ik dat vast kan houden ben ik dus gewoon 7 maanden op vakantie!Hoe chill!

De test met de auto is mislukt! Schiet niet op wanneer je niet bij elkaar woont! Ik heb er amper mee gereden! Kon altijd wel met iemand anders meerijden. Ben er dus maar mee gestopt! Zie wel hoe ik thuis kom, desnoods bel ik een taxi! Berdien is dus weer autoloos! Dat lossen we in april wel op! Dan ga ik een vervanger voor mijn chille opeltje kopen! Tot die tijd liften dus!!

Verder van alles en nogwat meegemaakt!
Toen Peet terugkwam en vertelde dat hij heel weinig alcoholloze dagen heeft gehad dacht ik… Dat gaat mij niet gebeuren! Nou wel dus! Kan de dagen dat ik geen alcoholisch drankje heb gehad op 1 hand tellen. Na het werk heb je recht op 2 sluitdrankjes en laat de rose nu heel lekker zijn… Alcoholloze dagen kennen ze hier niet! Accepteren dan maar ;)
Wat ook typisch Curacao is, is dat we met zo veel mogelijk mensen in een auto zitten. Berdien zit regelmatig shotgun met zn 2en. Collega youp en ik dachten dat kan beter! (Mam dit kun je misschien beter niet lezen). Wij zijn op het dak van de auto naar Mambo gereden! Heel grappig!! Soort titanicgevoel!!!

Dan 2 oktober doctermaalfeest! Locobus gehuurd, drank gekocht en mensen uitgenodigd! De locobus is een soort manebrugbus maar dan zonder ramen, met keiharde muziek en alles mag! Uurtje rondrijden door Curacao, borreltjes drinken in de bus en lachen! Daarna naar Mambo gegaan! Na mambo was er nog een afterparty bij ons thuis alleen die heb ik gemist! Dacht ik… Kwam om kwart voor 9 samen met Sam thuis, zitten Mel en Fons nog in de tuin! Met een borreltje! Om kwart voor 9 ’s morgens dus maar begonnen met de afterparty! Flesje bier voor Sam, rosetje voor Berdien en chillen!!! Tot half 12 borreltjes gedronken. Toen de fles leeg was naar het strand gegaan om daar wat slaap in te halen! Werd vervolgens wakker met hoofdpijn.. Toch niet zo ideaal, ontbijten met wijntjes…. Was wel heel gezellig!!

Zit nu in de auto met mijn laptop op schoot dit verhaal te typen!! Ben op weg naar Hato om de 1e mensen uit te zwaaien.. Komen en gaan hier!! Superjammer dat Mel en Sam al weggaan, maar hebben toch 5 weken met elkaar kunnen lachen! Deze dag is wel meteen mijn eerste dipdag… Had het ff helemaal gehad! Gaan er 2 mensen weg die je toch als je maatjes bent gaan beschouwen! En dat vindt Berdien niet leuk! Zit al een paar weken zonder internet waardoor het contact met thuis ook niet veel meer is. Op zo’n moment voel ik me dan toch wel alleen… Komen vast nog meer van deze momenten, maar gelukkig vast ook zat leuke momenten!!
Het is nu weer een dag later! Zit in de lobby van een hotel! Kan ik eindelijk weer een verhaal online zetten! Het regenseizoen is volop bezig! Het lijkt Nederland wel, het enige verschil is dat de regen hier niet koud is! Gister naar Benny Rodrigues geweest, hij draaide bij Villa Maria! Leuk feestje!! Deze keer voor het eerst ervaren dat het best klote is zonder waggie! Je kan niet weg wanneer je wilt…. En zoals sommige mensen weten… Als Berdien er klaar mee is wil ze het liefst meteen naar huis! Maar ja daar leren we dan weer van!! Gewoon een dansje extra maken!! Positief denken! Moet zeggen dat ik jullie aardig aan het missen ben op dit moment! Niet dat ik terug wil naar Nederland, maar 5 weken zonder sommige mensen is lang!! Gelukkig heb ik leuke vooruitzichten om naar uit te kijken!!! =) In januari pap en mam en in februari Tal en Bink!!! Loving it!!!=) (Duurt alleen nog zo lang, maar komt goed….)

Even wat mededelingen! Dus als je je naam leest! Let goed op!!!

Meneer de Vos: Ben inmiddels bij de Gouverneur wezen eten! Inderdaad erg leuk en heel erg lekker! Dit is het beste maaltje wat ik op heb hier op Curacao!! Overheerlijke mixed grill!!
Alleen helaas wat minder lekker voor de portemonnee!!!

De heer de Raad: Mijn Spaans beperkt zich nog tot de getallen! Het boek is al een paar keer open geweest, maar ging net zo rap weer dicht!! Ik heb nog ruim de tijd voor ons Spaanse gesprek! Komt goed!!

Tante Betsie, ome Gert en Antoinetje!! Bedankt voor de 2 kaarten!!! Helemaal leuk!!

Thijs: Super dat je spullen mee wilt nemen!!!

Tal: Chick! Loving it dat je langskomt met Bink en Maya!

Pruis: ThnQ voor de foto’s!! Ga ze later bekijken!!

Suus: Er zit nog niks in de brievenbus... Kijk er naar uit!!!

Pa en Ma: Hou van jullie!!

Kuss en veel liefs
Berdien

Ps. Internet gaat nog wel ff duren… Schiet niet op!

  • 10 Oktober 2009 - 19:09

    Mams:

    Leuk eindelijk weer en berichie.Op t dak meerijden gekker moet t nie worden. Ontbijt met drank heb je niet van ons!T Laatste sms wilde Moniek echt weten ik ook hoor. Haha. Hou ook van jou en was je der niet en vergeten? Mis je ook wel.
    Kus en liefs mam, pap en Peet

  • 11 Oktober 2009 - 15:11

    Betsie:

    leuk om weer wat van je te lezen. er volgen er meer hoor bij Mar ook gedaan.Heb je een gordel boven op dat dak of hoeft dat daar niet? Marian heeft trouwens een huis ik schrijf daarw el over. Dikke Kus

  • 13 Oktober 2009 - 13:04

    Iloontje:

    Haaaaaaaaaaaaa meeissssiieeee!!!!!

    Ik hoor het alweer..!!!!:-) Je hebt het heerlijk...!!! Aan het werk maar toch een soort vakantie! Doe je goed joh! Je bent zekers al lekker bruin of nie??? Hoe beviel die regenbui toen je moest werken!!?? Was het afkoelen geblazen of nie..??hahah.... Of vond je het maar niks..hahaha... Was zeker gelijk rustig op Mambo Beach..!!!!!

    Je hebt anderhalve week geleden een mooi feesie gemist in Nieuw Lekkerland joh!!! Het was lache geblazen!!! Jammer dat je er nie bij was..:-( Afgelopen zaterdag ben ik in Alblasserdam geweest..!! Op het fietsie naar Schoonhoven omdat ik de auto nie meekreeg..!!! Werd ik aangehouden omdat ik mijn achterlicht niet aanhad..Ik vloeken joh!!:-s....$%^#^%#$^$^%$ haha.... Jacqueline van der Bas was getuige van mijn 35 euro boete want zij stond erbij en keek ernaar..!!:-(...

    Hoe gaat het met de liefde op de Antillen..!!!!??? Ben wel een soort van nieuwsgierig..!!! Al iemand op het oog.. iemand aan de haak geslagen met de charmes van jou!!?? Zo'n leuke meid kan menig jongensoog niet ontgaan zijn daar!!!!;-)

    Ik kan je wel vertellend dat we je ontzettend missen..!!!! Maar de tijd vliegt.. Als je nagaat dat er nu alweer 6 weken voorbij zijn..!!!!! Altijd positief blijven denken..!! Ook al mis je ons ontzettend!!!:-)

    Heb het trouwens druk zat met afstuderen... maar het gaat goed!!:-) Binnenkort mijn HBO diplomaatje op zak!!!

    Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslagie!!! Leuk dat je het zo naar je zin hebt en het daar prettig ervaart ook al heb je het soms even moeilijk zo zonder je fam/ vrienden en vriendinnetjes!!!!

    Love You meid!!!!

    Dikke zoen van mij


  • 13 Oktober 2009 - 20:05

    Gerrit:

    He berdien begrijp dat je het heerlijk hebt daar. geniet er van en ik volg je avonturen op de voet.
    groetjes Gerrit

  • 14 Oktober 2009 - 10:59

    Dorine:

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen.Wat heb je het lekker daar zeg geen straf om te werken inderdaad.Geniet er lekker van en voor je het weet staan paps en mams op de stoep en kan je hun heel het eiland laten zien. We blijven je volgen!!

  • 15 Oktober 2009 - 13:30

    Marian:

    Hey Berdientje !!

    Wat een verhaal weer joh. Wel lachuh, beetje op een dak zitten en rijden maar, zonder regels, dat moet toch heerlijk zijn !!!! Ik heb vorige week nog een reis gewonnen op Q-music, maar helaas niet naar Curacao....we gaan 10 dagen skiën met zijn tweeën in Frankrijk, Val Thorens !! Leuk h

  • 15 Oktober 2009 - 13:41

    Marian:

    Oeps...verkeerde knopje ingedrukt....dit is het vervolg, haha !

    Leuk hè, gratis en voor niks naar de sneeuw !! 22 januari gaan we weg, dan ben jij lekker samen met je pappie en mammie. Het ziet er allemaal wel leuk uit hoor in je verhaal, kan me dat gevoel niet voorstellen dat werken ook als vakantie voelt. Lijkt me lekker !!!! Uiteraard begrijp ik wel dat je alles hier zo af en toe wel mist en dat je je toch een soort alleen voelt, maar je moet maar één ding onthouden.....JE MIST NIKS !!! Zoals je weet zijn er wel regelmatig feestjes en ze zijn natuurlijk best gezellig....maar er volgen er nog genoeg in de toekomst hoor. Kan je weer lekker gek doen hier met Tally, Pruis en Iloontje. Wat je daar doet, dat kunnen de meeste mensen niet met je delen en het is een hele ervaring die je de rest van je leven niet meer vergeet ( als je niet te vroeg last van dementie krijgt natuurlijk ). Dussssss..kop op en keep on going !

    Ik heb verder niet zoveel nieuws geloof ik, dus brei ik er maar een eind aan.

    Hoop dat die huisbaas van je snel weer betaald, kan je tenminste ons wat vaker op de hoogte houden van al je belevingen !!

    Kus Marian

  • 21 Oktober 2009 - 14:42

    Buuv Bep:

    nou je heb aardig je best gedaan. leuk verhaal. zo ook zo een half jaatje kunnen chillen

  • 23 Oktober 2009 - 19:56

    Betty:

    Hey sleutelmuts, het is ook echt erg met jou,he!! Probeer eens een touwyje aan je sleutel te binden en hem dan om je nek te hangen als een ketting,misschien wel handig.

    Fijn dat je het zo leuk hebt.
    Hebbie al veel lekkertjes gezien daar of let je daar niet op?

    Niet meer op een dak zitten,we willen je wel heel terug hebben.

    Kussie van Daan (en ook Sanne natuurlijk)

    Doe voorzichtig,dikke knuf van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: