Miss lukt.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Miss lukt.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Miss lukt....

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

25 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Laatst ook weer wat meegemaakt!! Charis, Chantal en Iloon weten jullie nog dat we vol verbazing in een discotheek op Mallorca stonden te kijken naar wat we daar allemaal zagen! Dan weten jullie hoe ik pas geleden stond!!! We gingen naar Campo! Dit is een hoerentent! Op dinsdag mogen vrouwen daar ook heen en zijn er allemaal optredens. Het was Bart zijn laatste dagje op Curacao! Op naar Campo dus! Heb me helemaal suf gelachen!! Wat een spul daar!! Je moet nog uitkijken ook, voor je het weet zit er een geile neger tegen je aan te rijden! Meiden ook hier was weer een Engelse ‘chick’ die er helemaal voor ging! Ze werd ff mee naar achter genomen door 3 negers!! Wat daar gebeurd is…

De 11e van de 11e hebben we hier ook groots gevierd! Ik was natuurlijk vrij (als er een feestje is dan ben ik altijd vrij, hoe goed)! Eerst vroeg op om maximaal te bakken! Had alweer 9 dagen niet op het strand gelegen! Afkickverschijnselen.. niet te filmen! Trillen, mezelf niet meer bruin vinden en zo kan ik wel ff door gaan! Op naar het strand dus! Met Willemijn en Bas naar Playa Lagun gegaan! Supermooi chill strandje! Bas en Willemijn hebben schildpadden gezien, Berdien niet! Ik was te lui om te zwemmen! Na maximaal bijgekleurd te zijn voelde ik me weer helemaal top! Op naar de wasserette waar 30! Kilo was lag te wachten om opgehaald te worden! Ja het was nodig en nee niet alles was van mij! (16 kilo..)
Na een feestmaal (aardappelkroketten met stokbrood) gingen we ons klaarmaken voor de carnaval! We hebben ons omgetoverd tot 2 keer miss lukt!! Was een superlache avond in de tijd! De beste outfit was de man die een vuilnisbak aangedaan had! I love trash! Hoe goed!! We gaan ons aanmelden bij de carnavalsvereniging en mogen dan 2 dagen meelopen in de optocht als let op… Braziliaanse danseressen!! Wordt vervolgd!

Woltertje Kroes was ook op Mambo! Leuk voor hem, maar niet echt mijn ding! Dag erna zag mambo er zo vet uit! We hadden buffet voor 700 wielrenners en aanhang! Tafels op het strand, mooie buffetten zag er echt te vet uit!!! Die avond zelf gegeten bij Zanzibar met de nieuwe huisgenoten! 10 stuks! Die komen stage lopen en nemen dit letterlijk.. Weinig borreltjes en veel achter de laptop! Verwachten dat de instelling na een paar nachten dr. Maal wel veranderd!!

13 november draaide dj hardwell@Villa Maria!! Na het werk uiteraard een dansje gaan maken daar! Het was echt een supervette party!! De dag erna draaiden Quintino en Vato Gonzales bij de werf! Een weekend vol goede feestjes dus!!
Aan het eind van het feest had een gast nog 40 bonnen over.. Ik zei geef maar, ik regel wel wat!
Het duurde ff maar, na een tijdje lief lachen, kletsen en de juiste connecties erbij halen ging ik naar buiten met een flesje vodka!! Heel goed! Dat was het begin van de vodkadate!
Ik ben zaterdag ook bij Antilliaans voetbal wezen kijken. 300 meter van mijn huis blijkt een vereniging met kunstgras te zijn. Er is ook een damesteam dat traint van half 6 tot half 7. Dat is het beste nieuws van de dag!! Als ik namelijk denk aan Nederland en wat ik mis is dat eigenlijk vooral voetbal en mijn vriendinnetjes! Verder moet ik er niet aan denken om weer in Nederland te zijn!

De 16e ben ik uit eten geweest met een groep naar Mundo Bizarro. Een heel leuk restaurantje! Alleen jammer dat ze het allemaal niet aankonden! We hadden om 9 uur gereserveerd, zaten om 10 voor 10 aan tafel en hadden uiteindelijk 10 over half 11 ons voorgerecht.. De drankjes lieten zo lang op zich wachten dat Felix maar 2 drankjes per ronde ging bestellen (die dan juist weer rap kwamen en daar zit je dan..). Heel goed gegeten, maar jammer van de service! Het dessert hebben we nog steeds niet gekregen, die heeft de bediening uit eigen initiatief maar niet laten komen! We kregen daarvoor een stuk taart op tafel omdat het de verjaardag van Lisetje was! Leuk idee, maar het dessert had toch beter geweest!

De 18e was het weer tijd om maximaal te bakken op het strand. Met Willemijn en Felix naar het strand. Uiteindelijk zat Erik ook in de auto! Hij had zichzelf maar uitgenodigd. Prima, wij zijn de moeilijkste niet! Op naar westpunt met auto 3! Eerst ff eten halen bij de centrumsupermarket! Dat hebben we geweten! Een mevrouw die hechtte geen waarde aan onze richtingsaanwijzer en dacht mijn auto is toch lekker groter dus ik duw jullie aan de kant! Een aanrijdinkje dus! In Nederland zet je dan de auto ff aan de kant, hier niet! Gewoon keihard wegrijden is de oplossing! Daar stonden wij dan een beetje verbaasd te kijken! Gelukkig viel de schade mee! Op naar westpunt dus! Zijn bij playa Kalki geweest. Ook een chill strandje!
Deze keer was ik niet te lui om te snorkelen... Heb alle kleuren van de regenboog gezien onder water! Niet normaal hoe mooi!! ’s Avonds lekker chill gedaan! Gooise vrouwen kijken in de tuin!!! Bijkomen van al het stappen! Elke week is er wel een avond dat ik echt niet meer kan!! Je moet een keer slapen he!

Afgelopen donderdag weer een vroege dienst. Ik was dus om 5 uur klaar! Om half 6 begint de training! Dat red ik net niet, maar gelukkig was Matthijs zo lief om mij op te halen en bij de voetbal te brengen!! Eindelijk weer een keer voetballen!! Heerlijk!! Voelde me wel een makamba!! Allemaal Antilliaanse meisjes die me een beetje maf aankijken.. ! Weer is wat anders! Er waren ook nog 2 andere Nederlandse meisjes! Toch nog wat aanspraak! Trainen was superlekker!! Ging echt prima! Helemaal niet naar de klote ofzo, wat ik wel verwacht had! De warmte is te vergelijken met een warme dag in nl! Valt reuze mee dus! De training zelf sloeg niet echt ergens op.. Wel weer ff wat anders dan de trainingen bij Cabauw! We liepen met 24 meiden! Was erg leuk!!! Hopen dat ik binnenkort nog een keer kan!! Maar dat hangt van mijn rooster af, en op werk willen ze er geen rekening mee houden…
Na de voetbal lekker gegeten en het wat tijd voor de vodkadate! Jan en Samir kwamen naar onze crib toe om ff te borrelen! Laten we nou geen mixdrank en geen airco in huis hebben! Toch maar naar de kazerne toe! Bezoekerspasje aangevraagd en chillen! Supergrappig! Willemijn en ik onszelf natuurlijk in een legerpakkie gehesen! Daarna naar cinco! Komen we langs de beveiliging.. Moest ook op de foto uiteraard. Een van hun wilde wel een vrouw!! Ik heb ze Willemijn aangeboden.. Daar zagen ze wel wat in! Toen Samir en Jan thuis kwamen waren ze nog steeds naar haar op zoek!!! Vet gezellige avond!!

Vrijdag ingelast als rustdag! Wekker gaat zaterdag namelijk weer om 7.15!! Moest tot 12 uur werken en daarna kom ik zo snel mogelijk naar huis en drinken we wat in de tuin! Dat is wat ik tegen mijn huisgenootjes zei! Iedereen van Mambo ging naar Bermuda en ik zwak als ik ben ging toch ook maar mee! Tot 5 uur staan kletsen en staan dansen! Was topfeestje!! Lekkere muziek!!! Niet echt een rustdag dus… En dan te bedenken dat mijn wekker bijna alweer gaat…

Damn… Kutwekker! Ik hoef niet eens te werken vandaag! De wekker gaat omdat ik de intocht van onze lieve goede ouwe sint wil zien! Om 8 uur met het busje naar Punda! Daar aangekomen is het niet normaal hoe druk! Wat een mensen! Dat is wel ff wat anders dan de intocht in Bergambacht! We stonden tussen de menigte! Superschattig al die kleine kindjes! Knutselen doen ze hier niet btw! Ze krijgen gewoon een shirt aan met welkom sinterklaas erop en een kant en klare muts op! Ze zingen bon bini sinterklaas, bon bini zwarte piet!
Wel leuk entertainment! Allemaal dansjes enzo! Maar wij komen voor sinterklaas. Nadat de organisatie 100 keer alle sponsoren heeft opgenoemd kwam eindelijk de eerste zwarte piet aan op de motorfiets!!! Broem broem!!! Later nog meer acrobatenpietjes!
Na lang wachten zagen we de staf van de sint!! Op onze tenen en ja hoor daar is hij!! Sinterklaas!!!
Wel een goedkope sint… Maar het is een sint! Toen maar uit de drukte gegaan voor een ontbijt bij plein! Daar was ik inmiddels wel aan toe!
Thuis gelijk mn bedje weer in! Later naar het strand! Genoten van de zonsondergang met Sandy en Felix! Rosetje en een mixed plattertje erbij! Heerlijk is dat!
Thuisgekomen maar weer een powernappie gedaan! Ff naar de sint kijken, dat hakt er wel in!
Lekker gegeten bij plein met San, Willemijn en Felix! Daarna borrelen in de tuin voordat we naar Mambo gingen! We hadden een fles wijn voor 5 gulden op de kop getikt. Kun je niet laten liggen toch! Helaas smaakte hij niet gewoontjes! Wat een vieze wijn is dat! Dan maar borrelen op mambo!
Thuisgekomen gingen we afteren in de tuin! Met de vieze wijn en pringles!! Ineens was die wijn lekker… Hij ging erin als een zoet broodje!! Wat een beetje alcohol al niet met je smaakpapillen doet…

Zondag weer vrij! Tijd voor het strand en de happy hours dus!!! Eerst een heel poosje met Chantalletje aan de telefoon gezeten!! Vet gezellig!! Ga haar helemaal doodknuffelen over 2 maanden en een week!!! Tal dan weet je het vast!!
Happy hour ook weer gezellig! ’s Avonds met San en Willemijn bij Mambo gegeten! San haar laatste week is ook alweer! Die 3 maanden zijn zeker omgevlogen! Maandag gaat zij weer naar Nederland! Dat betekent dat ik ga verhuizen! Ik pak haar kamer, met airco en tweepersoonsbed! Hoe chill!!! Willemijn en ik nemen ook haar huurbakkie over! Die rijdt al 3 maanden met weinig problemen dus we hebben er vertrouwen in!
Huurauto’s is altijd wat hier namelijk!! Willemijn heeft in een week tijd 3 auto’s gehad!!!
Auto 1 een jeepje weigerde te starten en wiebelde helemaal als je harder dan 60 reed.
Auto 2 een jeepje blauw deze keer had een gescheurde accupool! Ook snel dood!
Auto 3 een net uitgedeukte dichte deze keer doet het nog steeds..
Maar vanaf 1 december gaan we rijden in auto 4! Dat wordt een blijvertje!!

Najib Amhali is inmiddels weer op het eiland! Hij lust er wel pap van kan ik zeggen! Heeft meerdere meisjes aanzoeken gedaan om mee naar huis te gaan! Donderdag treed hij op! Vanaf 10 uur! Ik ben om 10 uur klaar met werken!! Ga dus een mooi showtje meemaken!!
Nog 39 nachtjes slapen en dan zijn mijn paps en mams hier al!! Heb er zin in!!! Dan gaan we wat beleven!!! Die gaan het hopi druk krijgen!!!

Maar dit was het ff!! Ik ga lekker genieten van mijn vrije daagje!!
Oww ff dit! Ik schrijf hele verhalen! Jullie mogen ook best ff een berichtje achter laten!! Vind ik leuk!!!

Veel liefs en een dikke knuffel,
Berdien

• 25 November 2009 - 19:24

Mams:

Wat nou druk krijgen we komen op vakantie hoor!
    Een strandbed en drankje daar ga ik voor. Oma vond de foto's weer erg leuk. Ik je verhalen ook.Dus tot horens maar weer. Hoop dat je je pakje wat Martha mee brengt leuk vind.
    Kusss

• 26 November 2009 - 09:42

Marian:

Hey Berdientje !!!

Ik heb het idee, dat er erg weinig mensen zijn die je berichtjes ontvangen en ook niet op de hoogte zijn, ik zie elke keer maar weinig reacties. Dus ik ga mijn best weer doen om je een beetje bezig te houden. Ik heb namelijk het idee, dat je je onwijs verveeld daar en dat je het liefst weer terug in je Ammerse kribbetje kruipt.........???!!!
    Ik zit te zoeken naar verhalen, gebeurtenissen en inspiratie, maar er schiet me niet heel veel te binnen. Het casino geld is trouwens goed besteedt, heb nieuwe gordijnen gekocht en ze hangen mooi !! Afgelopen zaterdag Aries zijn verjaardag gevierd, was errug gezellig. Heb je er een boodschap aan ?? Nee, maar...wel weer tekstvulling, haha. Ik raad je aan om via Hyves even je link naar deze site te sturen naar iedereen. Dan zijn je moeder, Tallie, ik en je tante niet de enige die je aan het lezen houden. En er zijn vast ook mensen die nog andere dingen te vertellen hebben. Ik ben leeg, mocht ik nog een nieuwtje ontvangen ben je de eerste die het hoort. Heel veel plezier weer, maar dat gaat wel lukken. Ben best een beetje jaloers, zou ook wel eens een weekje mee willen draaien. Uiteraard is dat op mijn leeftijd ook wel genoeg, haha. 6 maanden overleef ik niet denk ik !! Dikke kus en alvast een fijne Sinterklaas, kerst en UNOX-jaarwisseling !!

Kus Marian

• 26 November 2009 - 09:43

Jans:

Berdientje!
    Wat tik je hele leuke reisverhalen en wat maak je allemaal mee meid, Berdien ten voeten uit!.....tis dat ik te oud ben anders zou ik daar ook wel willen werken/vakantie vieren! Lees dat je reacties wil nou dan zal je m krijgen ook.... weet niet of je hier op zit te w88 maarre ik geniet van je verhalen in dit koude regenachtige kikkerlandje.
    Dus tik maar lkkr verder hoor! Het ga je verders goed en gedraag je n beetje he....doei doei

• 28 November 2009 - 20:20

Dorine:

Hallo zo te zien nog steeds helemaal naar je zin daar. Marian heeft inderdaad gelijk het is altijd even kijken of je er weer wat nieuws heb opgzet want we krijgen dat niet binnen.Je verhalen zijn wel altijd leuk om te lezen en echt nog steeds jarloers haha.Hier regent het alleen maar sniksnik.Nou nog even en dan ammers op bezoek komt helemaal goed kus

• 29 November 2009 - 17:27

Esther:

hey wijffie
    helemaal geweldig om je verhalen weer te lezen!
    leuk om dan te zien wat je allemaal mee maakt!!
    ik probeer t dan een beetje voor te stellen hoe t daar is!! hi
    nou ik ben met mijn gedicht bezig!! want wij hebben lootjes getrokken leuk hoor sinterklaas!! hihi
    ik zag dat over een paar weekjes je paps en mams bij je zijn!! die zou je wel gemist hebben!! heel veel plezier daar nog liefs es

• 01 December 2009 - 21:23

Betsie:

hoi meid,alles gaat goed met je. we missen je wel hoor. De intocht in BAB was trouwens heel groots met die ene mooie zwarte piet maar dat begrijp je wel he.

Dikke knuf en kus

• 09 December 2009 - 19:59

Betty:

Zo, heb ik weer ff genoten van je verhalen!!

Ik ben nog steeds jaloers op je dat jij daar lekker warm zit te zijn en ik het hier af zit te sterven van de kou,brrrrrrrrrrr

Ik heb van je moeder gehoord dat ze de libelle en de margriet meeneemt om lekker daar te gaan "chillen",ik lees net dat jij je papsie en mamsie alles van het eiland wil laten zien: Hoe gaan jullie daar dan uitkomen?? Ach,ik denk dat jullie eerst elkaar effe plat gaan knuffelen,toch?

Met de kerst gaan André,de kids en ik ook lekker weg: Heerlijk naar het zonovergoten,pitoreske Echten (Drenthe)

Nou meissie, wederom heul veul pluzier daarzo,

kuzzzzzzzzzzzzzzz