Lief dagboek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Lief dagboek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Lief dagboek

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

11 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 26 november
Vandaag de dag van het optreden van Najib! Moest tot 10 uur werken dus was precies op tijd voor de show!! Was leuk, maar veel heb ik er niet van gevolgd! Heb gechilld met de buurman! Geloofde eerst niet dat het mijn buurman is, maar ja dus wel! Grappige vent!!! Als hij zn belofte waar maakt ga ik binnenkort chillen op een boot!! Zou zo hopi chill zijn! Deze donderdag was de laatste donderdag van de jongens en Sandy! Dan moet je naar Cinco! Gezellig! Berdien dronken!

Vrijdag 27 november
7.15… Weer die klotewekker!!! Op naar werk! Samen met Ramon het strand opbouwen! Partij lol gehad! Volgens mij waren we nog dronken… Niet normaal hoeveel glazen water ik heb gehad! Soort nadorst! Thuis uit werk geprobeerd te tukken, maar helaas.. Lukte niet! Dan maar chillen met huisgenoten, tosti’s en rode wijn! Dikke bodem voor Bermuda! Ook weer gezellig gehad!! Berdien niet dronken!

Zaterdag 28 november!
Werken… Vanaf 8 uur onder werktijd met de kokkies van mambo aan de vodka cola! Dikke gezelligheid! 11 uur telefoon!!! Een dronken charis en Ilona! Zo leuk!! Allemaal dronken mensen op de achtergrond! Echt leuk! Jammer dat ik niet bij het foute feest kon zijn! Maar ja 11 december is er weer goud en fout op mambo!! Komt goed!!! Na werk chillen met rosé en chips bij michiel en daarna weer op stap naar Mambo! Aan de champagne met de jongens! Hoe chill is dat! Afterparty bij cartouch! Berdien weer dronken!

Zondag
Vroeg naar het strand met Willemijn.. Athans vroeg… Half 2 krijg ik een sms ben je al wakker.. Allebei net wakker! Heerlijk lang uitgeslapen! Op naar mambo!
Had afgesproken met Bert en Martha uit NL! Zij hadden mijn mooie voetbalschoentjes meegenomen en wat andere dingen! Ik dus naar Breezes! All inclusief resort! Mocht er natuurlijk niet op, maar even op de foto met de bewaker en Berdien kreeg een kans! Ik mocht dus gratis chillen op een all inclusief resort! Dagpas kost je normaal 60 dollar!
Bert en Martha hadden goed hun best gedaan om herkenbaar te zijn! Kwamen ze aangelopen met de unoxmuts op hun hoofd!! Superlache!! Foto’s staan op hyves! Met hen gezellig aan een tafeltje gechillt! Lekker wijntje, flink gegeten! Want ja op zo’n moment moet je natuurlijk wel profiteren!
Mambo nog even laten zien en weer aan de wijn bij het happy hour! Daarna weer verder geborreld! Willemijn en ik aan de prosecco! Partij sjiek wij!!! Thans sjiek.. Wij waren weer.. dronken!!

Maandag
Vandaag heb ik wijncursus! Eerst met Rick ontbeten bij de Buren. Kwamen Curaçao’s op tijd (te laat..) aan op de wijncursus! Alles in het engels! We hebben een partij wijn gedronken! Allemaal verschillende soorten! Proeven met kaas en worst. Was erg leuk! Bij sommige wijnen voel je een tintelend gevoel in je mond, bij andere niet. Als je de ene wijn met kaas eet dan overheerst de kaas, wat niet goed is.. Bij de andere is het juist weer wel goed! Dus ja je kan niet alle wijnen met een stukje brie of worst drinken! Zo leer je nog eens wat! Wel veel wat ik nog niet begrijp aangezien mijn basiskennis 0 is! Wij drinken op Ammers nlk allemaal dezelfde goedkope zoete witte wijn! Toen ik aankwam bij mambo dacht ik sauvignon Blanc?? Chenin Blanc??? Wat is dat…. Zoete witte wijn hebben ze hier eigenlijk niet. Dat is bocht werd me verteld… Nou in Ammers weten we wel beter!
Na de wijncursus gechilld op een loungebed met nog meer…. rose! Daarna konden we om half 7 aan tafel. Sinds vorige week werken we met een nieuwe kaart. Wij kregen van Mambo een proeverij van deze kaart. Onwijs leuk natuurlijk! Met uitleg van de kok over de gerechten. Allemaal lekkere dingen gegeten. Proppievol naar huis toe gegaan. Was er helemaal klaar mee!
Laatste nachtje in mijn kamer! Morgen verhuizen naar kamer 3 met airco en tweepersoonsbed!
dinsdag 1 december 2009
Movingday!!! Ben van 10 uur ’s morgens tot 2 uur ’s middags bezig geweest met schoonmaken en al mijn spullen verhuizen. Zoveel spullen kun je toch niet hebben denken jullie misschien, maar toch wel! Damn niet gewoontjes hoeveel keer ik heen en weer gelopen ben! Moet ik er wel bij zeggen dat ik ook mijn kast en nachtkastje meegenomen heb! Movingday dus! Ben superblij met mijn nieuwe kamertje! Hij is een stuk groter, met airco en een groot bed! Heerlijk!!
Willemijn en ik gingen vanaf vandaag ook een auto huren! We hadden het helemaal geregeld dachten we… Maar ja hier is het pas geregeld als je de auto echt hebt! Onze gereserveerde auto is dus al verhuurd aan een ander… Op zoek naar een nieuwe dus!
Vandaag gebeld! 2 mensen gaan me terugbellen…(zeggen ze) en met een ander heb ik donderdag een afspraak! Maar ik moet donderdag wel even bellen om hem aan zijn afspraak te herinneren! Hopen dat het goedkomt! Die man was wel te grappig aan de telefoon! Ik vroeg met hoeveel mensen je in de auto kunt.. 4 lukt prima, als je je best doet dan kunnen er 5 in en wanneer je echt heel erg je best doet om te proppen dan kunnen er wel 6 of 7 in! Nja proppen kunnen we wel! Komt dus helemaal goed als hij zijn afspraak houdt!

Woensdag 2 december!
Wat heb ik een zin in vandaag! Lekker uit eten met Bert, Martha en Willemijn! Ik mocht een leuk restaurantje uitzoeken! Dat gaat helemaal goed komen!! Maar eerst moet er gewerkt worden!!! Van 8 tot 6 het strand onveilig maken met brightjes, heinekens, mojito’s, caparina’s en wat de mensen nog meer willen!! Altijd gezellig op het strand! Vooral als er een paar vakantiegangers vaker liggen! Partij lol heb je dan met elkaar! Kwam vandaag ook weer helemaal goed!
Na het werk op naar huis, douchie pakken en uit eten! We gaan naar de kleine wereld! Dat is een restaurant bij de haven waar een partij mooie boten liggen! Peet en Co weten.. In april hadden we een daagje op 2 van die boten gechilld!
Vandaag gewoon netjes eten! Het was het kerstgevoel in de tropen! We hebben heerlijk gesteengrilled! Was supergezellig! Flesje wijn erbij uitgezocht! Ik als wijnkenner… had een lekker wijntje uitgekozen! Een sauvignon Blanc die iets zwaarder is dan de gemiddelde wijn! Martha had de dag erna geen kater, maar voelde zich wel wat zwakkies !! We hebben dan ook 3 flessen gedronken met zn viertjes! Heerlijk genoten die avond! Lekker lang nagetafeld aan het water! Genieten geblazen! Willemijn en ik hadden vandaag weer ff het papa en mama gevoel!! Bert en Martha… Superbedankt voor de gezelligheid! Het was toppie!!!

Donderdag 3 december
De dag van de afspraak… En ja hoor we hebben een betrouwbare antilliaan gevonden! Hij belde zelfs om te zeggen dat hij iets later kwam! Hij kwam mij met zijn eigen auto ophalen, dan gingen we zijn zoon ophalen en daarna zouden we naar de auto gaan kijken! Okee.. Ik dacht als mama dit weet! Berdien met een vreemde meneer op pad.. Gelukkig kon Willemijn ook mee gaan! Samen op pad dus! Komen we aan bij het huurbakkie.. Wat denk je! Een bussie! Een suzukibussie! Wij gaan een turkenbussie rijden.. Nou dan moet je toch ff je lach inhouden als je dat ziet!
Rondje gereden, pit heeft hij niet.. Maar hij rijdt! We gaan het proberen! Zaterdag spreken we weer af met Valentino om alles te regelen! Lieve meneer trouwens!!! Ze zijn er echt…
Avond doorgebracht in Cinco!! Deze keer zonder onze landmachtvriendjes! Die zijn alweer ayoo!
Wel weer dronken uiteraard! Weet niet wat dat is de laatste tijd…

Vrijdag 4 december
De dag die niet mijn dag ging worden….
Word ik wakker met het licht aan en mijn laptop in bed! Geen idee wat ik nog wilde doen, maar ik kon het niet meer aan! Gewoon omgevallen!! Haha! Vandaag naar de dokter.. Heb witte vlekkies en dat vind ik niet mooi! Waarschijnlijk schimmel van de strandbedjes! Kom je buiten staat ons net nieuw gehuurde turkenbussie met een platte band in de tuin… Damn.. hebben wij dat!!!! Dokter is om de hoek dus gewoon netjes op tijd bij de dokter! Was uiteraard pas een half uur later aan de beurt, maar ja dat is niet anders dan in Nederland! Lief doktertje! Inderdaad schimmel! Heeft het hele eiland hier! Hier mag je wel kiezen wat je voor medicatie wil! Wil je pillen of een zalfje??? Pillen is beter, maar ja niet iedereen wil pillen slikken dus we hebben ook een zalfje! Pillen beter.. Pillen dus! Heb geen zin om als een gevlekte Berdien door het leven te gaan! Dan maar ff geen (wat minder) borreltjes drinken! Ook wel weer een gezond vooruitzicht!
Na het avontuur bij de dokter waren Devon en Martijn zo lief om onze band te verwisselen! Zou vandaag met Martijn op pad gaan om onze cheque te cashen en ff te shoppen! Nu maar ff een tussenstop bij de bandenboer! Wiel gebracht en op pad naar Punda! Staan we daar in de rij bij de bank.. 3 keer raden! Cheque niet goed!! Kunnen hem dus niet cashen! Geen geld dus, niet shoppen… Damn!! Ik zei toch dat het mijn dag niet ging worden! 13.00 afspraak bij de bank, ging na 3 wkn mn pinpas maar is ophalen! Gelukkig ging dat wel helemaal goed! Bij de botica hadden ze mijn pillen gelukkig ook op voorraad! Gaat het dan toch nog goed komen vandaag!! Kwamen Bert en Martha nog tegen! Ook weer gezellig!! !
Op tijd naar huis, toch geen geld om te shoppen! Dan maar de band ophalen! Velg was vies.. Schoongemaakt door de meneer! Kosten van de reparatie 6 gulden inclusief arbeid! Nja dat kunnen we wel lijen! Band er samen met Martijn onder gelegd! Ik weet nu hoe het moet! Weer wat geleerd!!! Jeahh!!! Verder ging het hopi prima vandaag!! Morgen wordt vast beter!!

Zaterdag 5 december
SINTERKLAAS!!!!
Nou dat gevoel had ik dus absoluut niet vandaag! Wel 19 kids begeleid samen met collega’s! Sinterklaasfeest is dus niet helemaal vergeten! Was erg leuk om te doen! Kinderen gingen helemaal op in het verhaal! We moesten de boef zoeken die sinterklaas had vastgebonden! De boef was namelijk boos dat hij vorig jaar geen cadeaus gekregen had! Nu mocht niemand een cadeautje ontvangen! Gelukkig liep alles helemaal goed af! Boef gevangen, sint bevrijd en feest gevierd! Wel heel vreemd om dat niet binnen in de klas te doen! De pieten moesten af en toe bijgewerkt worden vanwege het zweten! Dat maak je in Nederland niet mee!!
Je maakt wel mee wat je in Nederland niet mee maakt! Dit is ook weer een verhaal apart!

Vanavond de afspraak om het contract te ondertekenen met de huurder! Konden het huis natuurlijk niet vinden! Dus hem gebeld dat hij naar ons moest komen bij de supermarkt! Zitten wij daar te wachten in t bussie parkeert er een auto me t 3 gasten naast ons! Willemijn meteen.. hebben jullie die auto gehuurd?? Hun nee.. gekocht kopen??? Ik 1000 gulden… euhhh 2000.. Weet je wat 1500 dan zitten we er tussenin! Okee geef me je nummer! Toen kwam de huurmeneer en moesten we weg! Contract voor een maand getekend en naar de tropen waar die gasten zaten.. Toch maar ff een proefritje maken! Automaat.. volgens Willemijn rijdt hij prima! Op een raar geluidje na, maar dat hebben alle oude auto’s hier!! Damn.. hebben wij weer! Wat nu! Kopen??? Zitten wel tot 3 januari met de bus!! Gaan woensdag in het licht toch ff bij de auto kijken en dan zien we wel!! Komt vast weer goed!!
Ben vandaag ook weer hopi illegaal bij Breezes naar binnen gestapt! Gewoon doorlopen en doen of je er hoort! Ook zonder bandje ben je welkom! Had namelijk een cadeau voor Bert en Martha gekocht als bedankje en omdat het sinterklaas is! Nog ff gezellig een cocktail gedronken met ze, de bus laten zien en gedag gezegd! Morgen gaan ze namelijk Nederland jaloers maken met hun vakantieverhalen en hun lekkere kleurtje!

Jullie zullen wel denken.. Wat kun je allemaal meemaken in 10 dagen! Nou dit dus!
Wel een vreemd idee dat het bij jullie nu sinterklaasavond is.. Heb ook helemaal niet het idee dat het al december is! Op naar de kerst! Jullie dan! Ik heb hier geen kerst.. Gewoon bikkelen! Schijnt vanaf de 16e superdruk te worden! We will see!!! Komt goed!! Ze pakken hier trouwens wel uit met kerst! Supergezellig al die lichtjes!! Er rijden zelfs taxibussies rond met allemaal kerstversiering!!!

Sunchi
Berdien

Tis al ff geleden dat ik dit schreef.. Dus ff een update!!

We hebben de auto gekocht!!
Vandaag heb ik mijn tweede training gehad!
Deze keer met voetbalschoenen en Ammers broekie/ Cabauw shirt!!!
Morgen maak ik hopelijk mijn debuut in een Antiliaanse voetbalwedstijd!!!
Hopelijk omdat je het hier nooit zeker weet…..
Als ze komen spelen we tegen Rio!!!
Komt goed!!!!

Voor alle kerstkaarten…

Mijn adres is nog steeds

Dr. Maalweg 6
Willemstad

Telefoonnummer
0059996971250

  • 11 December 2009 - 03:25

    Chantal:

    Hej meis!!
    Leuk stukje weer!
    Wat moet dat toch worden met mij als er geen zoete witte wijn is??!!
    Haha je zal vast een ander lekker drankje hebben gevonden dat ik ook lust!
    Bellen snel weer!

    Kus chantal

  • 11 December 2009 - 07:45

    Binky:

    Berdientje,

    Lekker verhaal ben je eindelijk bruin heb je schimmel. Zo was sinterklaas wel erg dichtbij haha. Dat je wat meemaakt daar is wel te zien kicke hoor. Wat was nu die andere site waar foto´s staan ben het ff kwijt. Ga je snel weer zien laters.

    Greetz Jeffrey

  • 11 December 2009 - 10:04

    Charissa :

    heej chick

    zo te lezen heb je weer veel meegemaakt. Spreek je snel weer!!ik hoor wel of je nog gevoetvbald hebt

    liefs charissa

  • 11 December 2009 - 14:39

    Betsie:

    Weer een leuk verhaal van je meid, Je pa en ma en denk ook dat lieve broertje van je komen met de kerts bij ons zullen je wel misse hoor. met oud en nieuw zij we bij jullie thuis wilde Antwa zo graag Dikke Kus van Ons allemaal

  • 15 December 2009 - 10:59

    Marian:

    Hey BJ,

    Weer een leuk en vermakelijk stukje !! Ik wil je namens mij en Kokkie een hele fijne kerst wensen en een gezellige jaarwisseling !! Dikke kus Marian

  • 15 December 2009 - 14:23

    Dorine:

    Hallo meid,Wat een grappig stukje weer. En inderdaad wat kan je in tien dagen veel meemaken zeg. Wel erg leuk om te lezen. Nog steeds lekker warm bij jou dus. Hier kunnen als het zo doorgaat de schaatsen uit het vet ook leuk!!!
    Nog 3 weken en dan komen paps en mams toch helemaal leuk.Nou we wachten weer op je volgende verhaal dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: