Hopi veel fun @ Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Hopi veel fun @ Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Hopi veel fun @ Curaçao

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

19 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Wonen op Curaçao is geen doen zonder auto ben ik achter gekomen! In mijn eentje een auto huren, huis betalen en ook nog willen leven is met mijn hongerloontje ook geen doen! Gelukkig wilden 3 collega’s samen met mij een auto huren! Hier rij je of een supermooie bak of een bolide waarbij mijn (oude) opeltje opvalt door zijn schoonheid! Bij de autoverhuur stond een auto die in de tweede categorie valt! Wat een bak! Hoop dat hij rijdt…
Wij hadden onze ogen echter laten vallen op een andere auto! Voor 1000 gulden konden wij hem kopen!! Proefritje dan maar! Ik ben achter het stuur gekropen in wat onze bolide zou kunnen worden! Starten deed hij goed, daar was het ook mee gezegd! Tijdens het optrekken hoorde je prrrrrrrr, schakelen en weer prrrrrr! De remmen remden soort niet en laten die hier nou net heel belangrijk zijn! Toch maar een ritje maken in de toyota! Die reed lees remde een stuk beter! Relaxed bakkie, automaatje! Wel ff wennen hoor dat je linker voetje ineens geen rol meer heeft! Dit gaat hem worden!! Voor de zekerheid nog ff de kofferbak open gemaakt voor een check! (Ja pa, daar dacht ik dus gewoon aan!!) Boven de wielen zaten 2 gaten ter grote van een tennisbal! Oeiii… Woensdag konden we terugkomen om hem te laten maken! Prima!!! Met onze nieuwe auto naar huis gereden! Kijken deze maand ff aan of het gaat werken met zn vieren! Wonen namelijk niet in hetzelfde huis! De tijd zal het leren!

Mijn eerste werkweek heb ik vooral strand gelopen! Dat betekent vroeg beginnen om het strand klaar te maken, daarna de gasten van drankjes en eten voorzien en het strand weer opruimen! Ik kan je zeggen Berdien heeft inmiddels een hekel aan kussens! Wat een gesjouw! Ik denk dat ik gespierd terugkom! Wat wel relaxed is dat je lekker bruin wordt! Lekker werken in een kort broekje en een haltertopje! En vroeg klaar! Zondag mocht ik ook lekker strand lopen! Afgelopen zondag was het Latin Beach op Mambo!
En laat dat nou precies een feestje zijn waar Berdien van houdt! Ik had een dienst van 11 tot 7! Kon dus mooi een paar moves maken! Was uiteindelijk pas om 8 uur klaar! Kussens opruimen ging wat minder snel dan normaal! Eerst mensen van hun bedje afsturen, kussen pakken, opruimen en weer mensen wegsturen! Die mensen gingen uiteraard op de plek staan waar de kussens heen moesten! Oftewel weer mensen vriendelijk verzoeken aan de kant te gaan! Was een heel karwei, maar we hadden er lol in en daar gaat het om! Voor onze verdiende borrel eerst ff een duik genomen in de zee! Heerlijk!
Daarna swingen op Latin Beach! Super!!!

Deze week had ik meer middagdiensten! Restaurant lopen dus! Ook erg leuk, al is het nog wel rustig!! Wel erg lekker om wat later te beginnen! Dinsdag ben ik met huisgenoten naar het strand geweest! We zijn naar Daai Baai Beach gegaan! Daar snappen ze hoe het werkt! Op Daai Baai beach huur je een bedje voor 10 gulden, deze moet je zelf pakken en als je hem weer terugzet dan krijg je 5 gulden terug! Zou een mooi systeem zijn voor op Mambo! Scheelt een hoop gesjouw voor ons! Maar goed! Heerlijke dag gehad! Ben over de rotsen gelopen naar een punt waar je uit kunt kijken richting westpunt! Supermooi! Zijn toen van de rotsen het water ingejumpt en terug gezwommen naar het strand! Blijft leuk!

Woensdag was het weer tijd om het weekend in te luiden! Dit is de TMF avond! Van te voren met Sam, Jeroen & Erik uit mijn huis naar the Happy Hour gegaan! Daar is het de hele avond Happy Hour! Hoe chill!!! Goedkoop drinken dus! Heerlijke muziek daar! Denk dat ik daar nog wel wat rosetjes op ga drinken in de tijd dat ik hier zit! Na daar ff gezeten te hebben maar weer naar TMF! De standaardwoensdagavondkroeg! Genoeg gezelligheid die avond!!
Donderdag natuurlijk weer veel te vroeg wakker! Lees 8 uur op je vrije dag! Dan te bedenken dat het 5 uur was voor ik slapen ging! Niet gewoontjes! Kim, Ilse & ik hadden voor vandaag met 2 jongens afgesproken die hier op vakantie zijn! Gezellig naar de grote knip! Vind ik tot nu toe het mooiste strand! Met zn 5en in hun huurauto met airco gestapt! Heerlijk!! Grote knip is op westpunt, hoe dichter bij we kwamen hoe donkerder het werd…
Toen we op het strand zaten zag je het op zee onweren! Echt heel mooi! Gelukkig scheen bij ons gewoon het zonnetje! Ik was alleen hopi naar de klote! Thuis maar ff een tukkie gedaan om vervolgens wakker te worden op het moment dat de lasagne bijna klaar was! Beter kan niet! Kon ik mooi aanschuiven! =) Donderdag; dus weer gefeest in Cinco!

Vrijdag moest er weer gewerkt worden! Van 1 tot 11! Heerlijke dienst! Eerst de lunch gelopen en daarna het diner! Op vrijdag hebben we een fishmarket! Echt heel leuk om te doen! De gasten bestellen bij mij alleen brood, het voorgerecht, flessen wijn en andere drankjes. Voor het hoofdgerecht, vis uiteraard, gaan ze naar de buitenkeuken! Daar staat de kok, met hem bepalen de gasten welke vissen ze willen eten en hoeveel gram van welke vis ze willen. Dan krijgen ze een bord met al die soorten vis op tafel en kunnen ze lekker smikkelen! Heel leuk! Ik moet van te voren wel veel uitleggen aan de gasten! En 3 keer raden, mijn eerste riedeltje moest ik in het Engels doen!! Lache! Wist in het Nederlands amper wat ik moest zeggen, laat staan in het Engels! Maar ging goed! Ze begrepen me!
Wat ook boven verwachting ging is het openmaken van de wijnflessen! Dat moet met zo’n rotding! Je weet wel, die ene die Chantal en ik in het gebouw nooit wilden gebruiken! Dan mag je ook nog eens geen plop horen tijdens het openen! Gelukkig ging het goed! Geen plop en geen kurk in de fles! Ik leek wel een pro! =)
Het openen van een champagnefles ging me eerder deze week wat minder soepeltjes af! Deze mag ook niet knallen! Ik had er een op het strand verkocht, terwijl ik het ijzer eraf draai knalt de kurk er al af! Zo tegen mijn wang…. Gelukkig keken de gasten de andere kant op! Maar je begrijpt hij knalde wel!

Volgende week heb ik een goed vooruitzicht! Lekker 3 dagen vrij! Ik ben zondag ook vrij! Wordt happy hour vieren op Mambo en Wet & Wild! Vrijdag komt de partysquad optreden op mambo! Ik ben dan om 6 uur al klaar met werken! Echt geweldig! Kan ik lekker feesten!!

Vorige keer had ik het over de muggenbulten op mn beentjes… Nou daar is wat moois bijgekomen! In een flesje bright hoort een partje limoen! Iedereen is wel een keer de sjaak om een emmer met limoenen te snijden… Prima, maar zit nu helemaal onder de kleine bruine vlekjes! Op mn benen, armen en mn buik! Ziet er niet uit! Gelukkig heeft iedereen het die limoenen gesneden heeft! Ik hoor er dus gewoon bij! Blijft een maand zitten voor het weg gaat! Volgende keer niet alleen handschoenen aan, maar ook maar een sloof om en lange mouwen!!!

De eerste tickets mijn kant op zijn ook geboekt!!! Pa en Ma komen 4 januari gezellig ff buurten bij hun dochter!!! Helemaal leuk!!! Paps is zelfs jarig als hij hier is! Dat wordt buiten zitten op je verjaardag pa!! Hoe chill!!! Gaan we een mooi verjaardagsfeestje bouwen!!!

Er staan nieuwe foto’s op mn hyves! Dus mocht je nieuwsgierig zijn…

Ciaoo
Berdien

  • 20 September 2009 - 09:00

    Mams:

    Klinkt weer erg leuk allemaal. Koffer bak ging natuurlijk open om te kijken hoeveel personen er in kunnen.We zullen t allemaal zelf wel zien in jan. Hebben der zin in.
    Kuss en groetjes

  • 20 September 2009 - 10:22

    Je Schoonmoeder:

    Wat een leuk stukkie weer! Erg genoten van jouw belevenissen,vooral de KURK,geweldig!

    Gaaf dat paps en mams komen in januari,ik denk dat ik hun kofferdrager maar word.

    dikke knuf Betty

  • 20 September 2009 - 14:07

    Betsie:

    weer een leuk verhaal meid ik geniet ervan ik dacht dat je broer er wat van kon maar jij kan er ook wat van. Je foto's kijk ik wel bij Antoinette. Dikke kus van me

  • 20 September 2009 - 15:49

    Antoinettee:

    HeejHeeej =)
    ik ga straks ff je fotos @hyves looke =)!
    en je heb leuke verhalen =).
    alles goed hier =).
    maar ik ag weer stoppen want ik weet niks meer =9
    xxxxxxxxxx
    Antoinettee=D

  • 21 September 2009 - 14:13

    Berdien:

    Hebben jullie de advertentie onderaan de reacties gezien?? Berdien bezoeken... :)
    xx

  • 23 September 2009 - 07:26

    Betty:

    Ja de advertentie is wel stoer, was mijn bankrekening dat ook maar..............

  • 27 September 2009 - 11:14

    Suus:

    heej wijffiej
    haha geweldig nou zo leer je nog is wat1 die bruine vlekken snap ik niet helemaal maar goed daar zal ik wel voor uit bab komen dat ik dat niet snap! wl relaxed! kijk je wel uit zoveel alcohol als jij daar nuttigt;) gisteren was onze house warming! dus morgen gaat er iets op de bus en ik hoop dat je het dan deze week in je brievenbusje krijgt! vandaag strandclub wij ben benieuwd vind egt niet leuk dat je dr niet bij bnet:(:( maar goed volgens mij heb jij daar genoeg feestjes en gezelligheid! dus dat komt in orde! al een btje jongens gespot ik bedoel zon zee strand en jongen kijken met gebruinde lichamen hoort er natuurlijk ook bij! hahah
    wijffie have fun en wacht je nieuwe verhalen af:P

    kusss

  • 28 September 2009 - 10:13

    Annette:

    berdien! :D
    ik bedacht me vandaag ik ga eens even je waarbenjij lezen!
    wat een hopi leuke verhalen!
    heerlijk gewoon 7 maanden hopi genieten op curacao!
    waaaauuuw! :D
    geniet er lekker van meisje!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: