De eerste week met paps en mams! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu De eerste week met paps en mams! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

De eerste week met paps en mams!

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

11 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Jaja! Ze zijn er alweer een week! De tijd vliegt hier!! Gaat iets te rap als je het mij vraagt… Elke week voorbij is weer een weekje dichterbij huis.. Moet er nog niet aan denken weer thuis te zijn! Veel te gaaf hier! Dat hebben paps en mams ook ervaren! Gister heeft pa zich al aangeboden als stokjesmaker van de strandbedjes op mambo! Het leven hier bevalt hem opperbest!!!

Vorige week maandag... Paps en mams van Hato halen! Ik wist alleen niet hoe laat ze precies zouden landen! Een vluchtnummer wist ik ook niet… Hoe laat zou ik eens naar Hato gaan..??? Gelukkig sprak ik Peet en hij kon mij het vluchtnummer geven! De tijden op de site van Hato klopten helemaal niet met de tijden die moeders doorgegeven had. Tsjaa.. Maar gewoon op de gok gegaan, boekje mee en lekker chillen op een stoeltje in de zon! Wachten is hier geen ramp!
Om kwart voor 6 zag ik ze hoor! 2 witte figuren op zoek naar hun dochter! Ik erheen geslopen.. paps had me als eerst door! Superleuk om die 2 oudjes weer te zien!! Meteen maar ff de bright geïntroduceerd! Gelukkig viel hij in de smaak! Op naar mijn bolide! Pa en ma natuurlijk meteen verliefd op mijn mooie auto… Vooral ma, aangezien we toen nog reden met een afgesleten remschijf! Ja de buren worden wakker wanneer wij remmen! Naar de dr. Maal gereden! Willemijn opgepikt en uit eten! Maandagavond, saladeavond bij de Heeren. Lekker gegeten! Pa en ma iets moe.. Dus lekker naar bedje gegaan!

Dinsdag was voor mij een geheel nieuwe ervaring! Ik lag om half 11 op Port Marie! Normaal gesproken lig ik pas om een uur of 2 op het strand! Vandaag dus een hele dag strand! Te chill! Dat ga ik vaker doen! ’s Avonds hebben mijn oudjes bij mijn voetbaltraining gekeken! Ze stonden te kijken van de kwaliteit van het veld, hadden ze niet verwacht hier op Curaçao! Later gegeten aan de handelskade en daarna naar het Happy Hour in Ay Caramba! Was ik nog nooit geweest aangezien ik altijd 4 sluit draai op dinsdag. Was ook niks aan… Mooi, mis ik niks!

Woensdag, de kennismaking met Mambo! Ik moest om 1 uur werken. Eerst ff chillen in een loungebed! Pa vindt het helemaal geweldig! Mambo, daar kan hij wel aan wennen! Donderdag moest ik ook werken! Pa en ma weer naar Mambo en ik weer werken… Jaja dat valt dan best tegen!

Vrijdag is een dag geworden die moeders niet meer vergeten gaat! Ze heeft met dolfijnen gezwommen! Een geweldige ervaring vond ze het! Nu kan ze er ook over meepraten met haar kids! Was helemaal top! Na het zwemmen nog ff lekker bakken op Mambo! Ze moeten natuurlijk wel afsteken bij de sneeuw als ze terugkomen! Na het bakken gezellig gehappyhourd op Wet&Wild! Polar! Ja Peet, ze lusten het! Al klaagt pa wel over de inhoud… Beetj weinig! Gezellig aan tafel gezeten met wat mensen die ze leren kennen hadden op het strand. Pa en ma wilden al gaan eten, maar Willemijn en ik wilden nog niet gaan! Dit is namelijk een happy hour met gratis BBQ snacks! Die moet je wel pakken uiteraard! Ma voor het eerst spareribs op… Ze vond er weinig aan!
Dit wordt het laatste nachtje dr. Maal! Morgen gaan ze in een huisje slapen vlak bij het Hiltonhotel. Iets meer rust en volgens pa slaap je daar beter! Willemijn en ik zijn die avond naar Villa Maria gegaan! Daar hadden ze weer een te dik feest georganiseerd! Sunnery James en Ryan Marchiano maakten die avond de dienst uit! Damn… Wat een set! Ze stonden om 4 uur nog te knallen terwijl de eilandDJ dan normaal alles al over neemt! Hebben het helemaal toppie gehad!!!

Zaterdagmorgen… regen, bewolking! Mooie dag om naar Punda te gaan! Door de straatjes slenteren, winkel in, winkel uit! Wat had pa het naar zijn zin! Het hoogtepunt van Punda/ Otrabanda was volgens hem… de 2 bruggen! Helemaal in zijn sas! Toen pa eindelijk uitgeshopt was konden we verhuizen! Leuke studio! ’s Avonds lekker een gezonde hap gegeten! Spinazie, vissticks en pofaardappel!! Heerlijk!!! Vanaaf niet op stap, lees niet zo lang op stap, want morgen vroeg op! Om half 11 ontbijten bij paps en mams, daarna naar de struisvogelfarm, het Lido en Mambo.

Zondag dus lekker een gebakken eitje gegeten bij paps en mams! Daarna op naar de struisvogels! Was weer superleuk! Rondleiding in een Jeep, man met mooie verhalen! Helemaal leuk! Ook de struisvogels weer te eten gegeven! Check de foto’s.. Voor ik het wist had ik 3 struisvogels om me heen hangen! Daarna op naar het LidoHotel! Daar woonde Peet in de tijd dat hij hier zat! Zijn kamer laten zien en natuurlijk een plonsje genomen in het o zo chille zwembad! Daarna rap naar Mambo! Bakken, happy hour, Wet & Wild, BBQ! Helemaal chill! Peet, ook pa en ma vinden het hopi bon!
Sta je op W&W te kletsen, zie je ineens iemand staan.. Volgens mij ken ik hem van Ammers… Gwoon ff vragen! En ja hoor! Sjoerd (van Wietse) is zo slim geweest een ticket te boeken! Ff een weekje Curaçao! Hoe klein kan de wereld zijn hè! Ook vnaaf weer heerlijk gegeten! Dit keer de BBQ bij Mambo! Lekker hoor! Proppievol zaten we!
Morgen werken, dinsdag ook! Paps&mams gaan zichzelf dus vermaken zonder eilandgids! Dinsdagaaf tussen 7 en 8 pik ik ze op voor een hapje eten! Woensdag vieren we de verjaardag van Pa, donderdag gaan pa en ik Quad rijden, vrijdag strand en dan zaterdag alweer naar Hato. Belooft weer een gezellige week te worden!

Nog ff een paar wist u datjes… (altijd leuk)
We weer remmen zonder geluid..
We een nieuwe sport hebben, door oranje rijden!
Dit nog best lastig is…
Ik een pakketje heb gekregen van mijn vriendinnetjes!!!
Ik dat heel heel erg leuk vind!
Ik ook heel erg blij ben met alle kaartjes en belletjes die ik krijg!
Ik gister op W&W een ritje op een waterscooter maakte! Jeahh!
Struisvogels heel erg dom zijn..
Het op Curaçao kouder wordt, lees 28 graden!
Ik mijn vestjes en lange broeken soms echt nodig heb
Pa en ma daar geen last van hebben!
Ze nog moeten wennen aan onze regel.. op Curaçao heb je geen haast, wij hebben de tijd!
Hier best snel aan te wennen is!
Ik over 74 dagen alweer terug ben..
Ik jullie dan allemaal op Schiphol verwacht
Chantal&Bink over 19 nachtjes slapen al bij mij zijn!!
Dat reuzeleuk wordt!
Gertussie ook deze kant op komt!
Tessa ook nog een ticket wil gaan boeken!
Ik dat allemaal helemaal gezellig vind!!!

Mensen geniet!
Liefs Berdien

  • 12 Januari 2010 - 04:09

    Chantal:

    Hej meissie!!

    Weer helemaal leuk het verhaaltje!
    Leuke foto's ook!
    Ik kan echt niet wachten hoor! Nog maar even en zit ook in het zonnetje!!

    Dikke kus chantal

  • 12 Januari 2010 - 08:31

    Loore:

    Hey BJ ( en paps en mams )

    Leuk leuk leuk allemaal. Ik zit echt geweldig te genieten....ik lekker aan het werk ( wel bij de kachel gelukkig ) en als ik naar buiten stap dan bevriest mijn neus !! En jij maar schrijven over zon, ze strand en feestjes.... !!! GRRRR..jaloers...
    Doe de groeten aan paps en mams en zeg maar dat ze nog even moeten genieten van jou en van het lekkere warme weer. OOK VAN DIE 28 GRADEN.....BOVEN NUL !!!

    Haha, maargoed, we gaan vrijdag ook lekker met vakantie ( lees..gratis..zoals je weet ) !!

    Enne, het huis op het hoekie van de visserij staat er nog hoor, weet alleen niet hoe het binnen eruit ziet, haha.

    Kussie

  • 12 Januari 2010 - 14:50

    Betsie:

    heel leuk dat je pa en ma het zo naar hun zin hebben straks wille ze nog gaan emigreren. lijkt me wel wat dan koop ik goedkoop een ticket voor een vakantie daar. veel plezier nog met z'n 3en Dikke kus van ons allemaal

  • 14 Januari 2010 - 21:30

    Gertussie:

    berdientje

    jah jah 17 maart eindelijk na lange tijd ons 1,2,3 tje.
    we gaan dan helemaal lozz party hardy, dat doe jij al een half jaar.
    gister me ticket binnen gekregen dus alles is rond.

    kuzziez

    Gertussie

  • 17 Januari 2010 - 18:44

    Jenny:

    Hey, zo te lezen is het erg gezellig geweest met je oude luitjes!! Volgens mij heb je het daar zo leuk, dat je straks niet meer naar huis wil, zou fijn zijn kan ik namelijk Arco overhalen om naar jou met vakantie te gaan!!!!
    Geniet er maar van, ik hoor van je ouders wel hoe zij het hebben gevonden. Knuffel Jenny

  • 17 Januari 2010 - 19:36

    Betty:

    Hey Berdien,

    ik was weer te laat met lezen,volgens mij zijn je paps en mams weer thuis..

    Lekker verhaaltje weer! Pas je op dat je geen koutje vat met die 28 graden....

  • 19 Januari 2010 - 16:12

    Antoin:

    nog 15 nachtjes dan kom ik je kant op! haha heb er zin in!

    xx

  • 20 Januari 2010 - 18:08

    Mams:

    T Was super bij jou op Cura. Ik snap nu wel waarom je der ben en waarom de andere die al geweest zijn er weer heen willen.Ik wil ook wel weer terug. Het waren geweldige dagen ,lekker op t strand leggen, leuke dingen gedaan met zn vieren..Helemaal geweldig. Doe Willemijn de groetjes van ons en de rest van de jongens en meiden ook.

    Dikke kus van ons.
    PS Peter vond zn Polar leuk om te krijgen.

  • 02 Februari 2010 - 19:08

    Gerdav/d Wouden:

    leuk om dit te lezen ,als het goed is ben je nu in gezelschap van jef doe hem de groeten en geniet van het mooie weer,want voor je het weet ben je ook weer hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: