Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Berdien - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Berdien

22 Juli 2012 | Thailand, Ko Chang

Koh Chang

Het openbaar vervoer heeft de test met een dikke goed afgerond! Wat ging dat verdacht soepel!! Na het halen van een vers fruitshake ontbijt hadden we direct een KNALROZE taxi die op de meter reed in plaats van toeristen op te lichten!! Wij, met rugzak zo groot als een olifant, zijn natuurlijk prototype 'ik ga jou proberen op te lichten' toerist! Deze man beloofde ons voor 160 Bath naar Ekkamai te rijden! Uiteindelijk deed hij dit voor een luttele 130 Bath exclusief fooi (omdat ik hem zo lief vond). Probeer dat in Nederland maar eens mee te maken... Wij met rugzak schijnen er erg hulpbehoevend uit te zien, want 2 Thai kwamen op ons afgesneld om ons te vertellen waar we moesten zijn. Dat je daarvoor geheel doelloos met mister Thai meeloopt zodat hij een drankje kan scoren... Tjaa ik help je toch zal hij wel denken!! De bus naar Trat stond klaar en reed op tijd! Daar een taxi gepakt naar de Ferry en voor je het weet ben je op Koh Chang!

Vanaf de ferry zagen we het eiland al liggen. In het schemerdonker met donkere wolken kwam Koh Chang over als een eiland uit een griezelfilm... Niet iets om naar toe te willen dus!! Stoer als we zijn stapten we koelbloedig de boot af!

Na een reis van 9 uur, zolang kun je doen over 350 kilometer, hadden wel wel een koude chang en diner verdiend! We zijn beland bij de allerleukste beachclub van het eiland! Liggend op een loungebed met uitzicht op zee genoten wij van ons welverdiend biertje! Om het allemaal nog mooier te maken speelde er een supergoede liveband afkomstig van de Fillipijnen en werden we getrakteerd op een vuurshow! Top dus!!

Woensdag hebben we het ons, na heerlijk uitgeslapen te hebben, erg gemakkelijk gemaakt! Ik zeg: goed boek, handdoek, zonnebrand, beachclub 15 palms, een lekker zonnetje en een chang in de hand! 's Avonds lekker gegeten bij het steakhouse en daarna weer naar de chille beachclub Sabaybar! Je moet het echte eilandleven natuurlijk wel serieus nemen!!
Heerlijk! Totdat het vanuit het niets begon te plenzen.. Wat je dan meemaakt! Iedereen die op het terras zit vliegt naar binnen om te schuilen, de dj zet een plaat op en voor je het weet gaat iedereen los op de beats!! Briljant! 30 minuten later staat ook de band binnen en tot laat is het erg gezellig!

Donderdag hebben we het eiland verkend op de scooter! Ik heb mijn eerste kilometers mogen maken op een scooter! Kan me niet herinneren dat ik ooit zelf gereden heb. Maar aangezien ik op de creaties van mijn papa gied uit de voeten kan, moet dit geen probleem zijn! We zoefden met onze helmen in de hand over het heuvelachtige eiland! Zodra je de heuvel op of af ging was het uitkijken geblazen! Je kunt zomaar ineens in een haarspeldbocht terechtkomen! Waar Nederland het overdrijft met de borden, zouden ze er op Koh Chang af en toe een extra kunnen plaatsen... Na een kilometer of wat begon Mark zelfs mijn rijstijl te vertrouwen! Natuurtalent :-) Thuis toch maar eens nadenken over mijn motorrijbewijs...

De dag erna in alle vroegte vertrokken om eindelijk echt in contact te komen met olifanten! Iets wat ik in SA al heel gtaag wilde, maar hier geen tijd voor had! Het lijkt me fantastisch om een ritje te maken op een van deze enorme beesten!

Wel wilde ik dit alleen in het kamp bon kwam chang doen. Dit omdat dit kamp gesponsord wordt door de Thaise overheid. Hier sta je garant voor een goede behandeling. Anders verliezen ze hun subsidie. Het was bij aankomst ook duidelijk te zien. Waar ze gister nog in een soort lange carport naast elkaar stonden te wachten tot de toeristen kwamen, stonden de olifanten nu tussen en onder de bomen afzonderlijk van elkaar. Een jkngetjr steelde de show door met zijn olifant rondjes te wandelen door de mooie omgeving. Het voelde goed om hier te zijn!

Als eerst mochten we in bad met mister olifant! Je ziet dat grote gevaarte vlak langs je heen het water in lopen waarna je er zelf heen mag zwemmen. Wow!! Ik klom op zijn rug, kreeg een borstel en mocht hem schrobben! Ze hebben een ruwe, maar door de grote hoeveelheid los vel toch zachte huid! Heel bijzonder om zo met een olifant bezig te zijn. Na het bad stapten we op voor een ritje in een bakje. De omgeving was super en het wiebelde prima! Dit was al gaaf, maar het werd nog beter:-) De gids vroeg of ik op zijn nek wilde zitten! Wil ik dat? Wil ik dat!! Ik wil niets liever!! Hoppa beentjes uif het bakkie, op mister olifant staan en zo klom ik naar zijn koppie! Heel bijzonder om zo dicht bij de olifant te zijn! Omdat onze gids het ook kon, heb ik ook mijn beentjes op zijn kop gelegd, heb ik op zn kop gelegen en hem geknuffeld! En vooral genoten van het moment! Als afsluiter heb ik hem nog bananen gevoerd! Je geeft ze aan zijn slurf en dan stopt hij ze in zijn bek! Ook de tip die we de gids gaven ging via de slurf! Not the real nature, het blijft toeristisch he!!

Na deze fantastische ochtend zagen we onszelf al lekker op het strand liggen! Helaas zaten er aan onze kant van het eiland een paar regenwolken in de weg... Regenseizoen... De dag gevuld met appen met t thuisfront, verhaaltje schrijven, lunchen en bier drinken in een strandtent (dat dan weer wel he). Op het moment dat de lucht klaart gaat het eiland weer leven! Lekker het strand oo en neer wandelen, schelpen zoeken en creatief doen!!

's Avonds gegeten, gedronken en naar de enige echte nachtclub van KC gegaan!! One nightclub! Nou hij deed zijn naam eer aan! Samen met 2 andere Nederlands waren we de only one guests! Het bier smaakte er niet minder om en al snel kwam de party op gang! Mark heeft net aan kunnen ontsnappen aan een ladyboy, bijna niet van het echt te onderscheiden en hij heeft ervaren dat de Thai vrouwen je keuren adhv je ballen... Tsjaa, who cares!! Het is gezellig laat geworden, het bier werden cocktails en dan weet je wel hoe laat het is... Morgen brakdag!!

Dit was onze laatste avond op het heerlijke gezellige vriendelijke Koh Chang! Zeker een aanrader om aan te doen als je toevallig in de buurt bent! Voor de lezers onder jullie die nog interresse hebben in een lieve dame... Grenzeloos verliefd kan het hier druk hebben! De hoeveelheid mooie Thai vrouwen met een vaak iets minder mooie westerse man is niet te tellen! Dus ja.. Spreid je kansen en boek een ticket!!

Hiermee sluit ik Koh Chang af! Morgen een daagje taxi-boot-bus-taxi- trein of hoe het dan ook lopen gaat! Wij gaan het 1000 kilometer verderop zoeken in Chiang Mai!!

  • 25 Juli 2012 - 11:55

    Mams:

    T Klinkt allemaal weer fantastisch en dat is t ook natuurlijk. Kan nie wachten op t volgende verhaal. Ook hier nog een keer, gefeliciteerd met je verjaardag van uit een zonnig Ammerstol. Dikke Kus

  • 25 Juli 2012 - 13:01

    Marian:

    Hey Berdien ( en Mark natuurlijk ),

    Ik lig weer helemaal in een deuk, geniaal die verhalen van jou !!
    Alleen de olifanten zie ik toch liever in de natuur zoals het hoort, maar vooruit.
    Ik kan ook wel begrijpen dat jullie er van genoten hebben...ik geniet vanaf 5 januari als ik in het vliegtuig stap !

    En over noten gesproken, doen die van Mark het nog, haha !! Hilarisch !!

    Hier hebben we nu ook de hele week al heerlijk zomers weer, dus we klagen zeker niet ( behalve dan dat ik helaas nog 5 weken moet werken ) !
    Vrijdag geven ze echter weer minder weer op en gaat het van 28 naar 18 graden, hoe Hollands wil je het hebben. Maar dan kunnen we voor de tv genieten van de opening van de Olympische Spelen.

    Veel plezier op Chiang Mai !!

    xxx

  • 25 Juli 2012 - 17:27

    Berdien:

    Ey Marian! Echt het allersuperst dat je gaat echt top!! en ja die olifanten.. Ik zie ze ook veeeel liever in het wild! Liever een uur turen met een verrekijker voor ik er 1 zie dan er 1 met een bakkie op zn rug zien!! Jij gaat ons ook vermaken zkr met je verhalen?? Xx

  • 26 Juli 2012 - 09:47

    Wietse:

    Hoi Berdien, hier weer je trouwe volger van je: mooi opgebouwde, spannende, goed geformuleerde en met een leuk komisch tintje geschreven verslagen. Het leest makkelijk weg en je ziet wat je schrijft soort voor je, je moet dus niet alles opschrijven wat je daar allemaal doet....
    Berdien ik zou als ik jou was alle verhalen bundelen en er een boek van maken, één verkoop je er zeker, het gaat jullie goed daar, met alle activiteiten die jullie nog te wachten staan. Groeten Wietse

  • 27 Juli 2012 - 14:49

    Berdien:

    Thanks Wiets! Wie weet... De echte plaatjes komen iig 15 augustus!! xx

  • 15 December 2012 - 10:42

    Hans Goossens:

    Hoi Berdien,

    leuk verhaal over Koh Chang. Als ik het goed begrijp ben jij in het regenseizoen daar geweest. Wij gaan in juli naar Koh Chang. Wat is jullie ervaring met het weer daar?

    Groet Hans

  • 15 December 2012 - 14:28

    Berdien:

    Hoi Hans,

    Het weer is niet echt te voorspellen. Wij hebben een supermooie dag gehad, vervolgens een mooie ochtend waarna het 's middags is begonnen met regenen. 's Avonds kan het dan gewoon weer droog zijn.
    Het is een heerlijk eiland. Wanneer je in juli gaat kun je ook kijken naar de eilanden koh tao, koh samui en koh phangan. Daar is het weer beter en ze zijn prima met elkaar te combineren!

    Alvast heel veel plezier in Thailand!
    Groetjes,
    Berdien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1042
Totaal aantal bezoekers 88536

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: