Ik ben er!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Ik ben er!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

04 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Woensdagmorgen vroeg… Het gaat beginnen!! Over een paar uurtjes is het afscheid nemen en gaan!! Een vreemd idee, maar wel een heel leuk idee dat ik over een paar uurtjes in een zonnig paradijs woon voor een paar maanden!! Mijn vliegtuig had wat vertraging, brandstoflekkie…. Gaf mij meer tijd om te chillen op Schiphol! Je kent de reclames! In werkelijkheid is alleen zijn op Schiphol alleen maar slecht voor de portemonnee…

Toen ik later der rij bij de gate zag dacht ik ‘mooi niet dat ik daar in ga staan’!! Ff relaxed op een stoeltje gewacht tot de rij op was! Wat een mensen! Half Ammers had makkelijk in het vliegtuig gepast!! Ik snap niet waar jullie waren hoor!! Blijf je in de regen…
De vlucht is relaxed verlopen! Plek geregeld bij de nooduitgang, beentjes omhoog op een of ander kastje en films kijken!! Mijn buren hadden geen spraakwater gedronken dus af en toe maar een wandeling gemaakt om toch nog een babbeltje te kunnen maken!!

Woensdagavond half 11… Kijk je naar buiten, schijnt de zon volop en is het ineens weer half 5 ’s middags!! Dat is echt een gek idee!!! Na onwijs hartelijk (not) te zijn ontvangen door de man achter de balie van de immigratiedienst stond ik op mijn koffer te wachten!
Naast mij stond een meisje wat ook alleen was! Ook zij gaat bij Mambo werken! Samen naar buiten te gaan om te kijken wie ons op komt halen!!

Jur en Maartje hadden ons snel gevonden! Het avontuur gaat beginnen!!!
De rit alleen al was me het avontuur wel!! Met een rammelbak die af en toe wat mankementen vertoont gingen we naar Cabana om mijn huisbaas te ontmoeten en de sleutels te halen! Voor ik uit de auto wilde stappen moest ik eerst dat ding om de auto mee open te maken weer terug in de deur stoppen!! Ik kan je zeggen, na een paar x was ik er handig in!! Op naar mijn crib!!! Toen we mijn kamer zagen lagen we helemaal in een deuk!! Even op me in laten werken en nu vind ik mijn kamer helemaal leuk!! Wat een dekbedje, een paar foto’s en een nieuwe kast niet kunnen doen! Mijn huisgenoten zijn ook helemaal leuk!

’s Avonds met Jur en 4 nieuwe collega’s die er ook net zijn op Mambo gegeten! Niet dat ik honger had, zat nog vol van alles wat we in het vliegtuig te verteren kregen!!! Kim&ik hadden van te voren bedacht om 10 uur naar bed te gaan! Laat Jur (manager of iets van Mambo) daar nu anders over denken! Hij wilde ons niet voor 1 uur thuisbrengen! Beter voor de jetlag… Dan te bedenken dat 1 uur Curacaotijd betekent dat het in NL 7 uur ’s morgens is! 24 uur wakker zijn dus! Sta je daar met een vissenkom vol rose, wallen onder je ogen in een warm land!! Kan ergere dingen bedenken, maar was blij toen ik naar mn bedje kon!!! Nieuwe collega’s zijn iig leuk! Is wel maf om dan uit te gaan met mensen die je niet kent! Maar 1e avond Cabana was geslaagd!

Om 1 uur lag ik eindelijk in mijn nieuwe bedje! Slapen!!! Hopen dat ik langer slaap dan toen ik bij Peet was! 1e x wakker, op het klokj kijken! Woww… 9.00!! Yes ik heb uitgeslapen!!! Dan ga je nadenken, het is nog donker.. er klopt iets niet!! 9.00 NL tijd… klok nog niet teruggezet!! Aighttt, dat betekent 3 uur midden in de nacht…. Niet uitgeslapen dus! Om 5 uur kon ik echt niet meer slapen… Laptop aan en internetten!! Om 8 uur op zoek naar een winkel!! Na 3 minuten lopen zag ik de welbekende grote M… Hoe chill!!! Supermarkt gevonden!! Allemaal aan te lopen! Best plekkie dus die crib van mij!

Om half 11 met een huisgenoot naar Mambo gegaan om daar een bruine kleur te krijgen! Heerlijke dag!!! ’s Avonds bij Cabana spareribs gegeten met de meiden van gister, drankje gedaan op Mambo, gewacht op taxi Jur en naar Cinco gegaan! Was een avond met veel rose en gezelligheid!
Meiden! De lauwe sambuca is ook hier van de partij!!

Vandaag ga ik verder met mijn klamboejacht… De muggen prikken hier als gekken!! Niet gewoontjes!! Net als de hitte!! Er is weinig wind, die wordt gejat door de orkanen die om Curacao heen zweven en door jullie in NL hoorde ik!!! Schijnt heel september te duren!! Peentjes zweten dus!!! Vandaag eerst chillen@mambo! Daarna naar Alain Clark met Marcel uit Cabauw en zijn vriendinnetje Ilona!! Zij waren wel zo slim om in een vliegtuig naar Dushi Korsou te stappen!!

Zondag is mijn eerste werkdag! Ben benieuwd!!! Heb er helemaal zin in!!
Tot nu toe is het hier dus helemaal leuk! Leuke mensen, gezelligheid, de alcohol vloeit rijkelijk en het zonntje schijnt!! Hopi chill dus!!

Hou jullie op de hoogte!!! Bedankt voor jullie berichtjes, reacties etc!! Vind ik helemaal leuk!!

Voor mams en iedereen die mij een kaartje wil sturen!!
Mijn adres is:
Dr. Maalweg 6
Kamer 4
Willemstad
Curacao nummer 0059996971250

Ciaoo xx
Berdien

  • 04 September 2009 - 16:19

    Mams:

    Hoop dat je snel een klamboe vind, maar zo vergeet je onze muggen niet.Je schrijf stijl is ook wel aardig,je weet waar ik op doel toch. Veel plezier nog daar en werkse,

    Kuss

  • 04 September 2009 - 16:43

    Betsie:

    meid fijn dat je het daar al leuk vind. Ik had ook niet anders verwacht.Maak nog veel lol daar. En je weet wat ik gezegd heb he. Dikke kus van me

  • 04 September 2009 - 17:50

    Druide:

    leuk om je zo te volgens,veel plezier en succes daar maar dat zal best wel lukken.We houden je verhalen in de gaten groetjes

  • 04 September 2009 - 19:14

    Gaby:

    Wat een goed begin van je avontuur! Super om zo vast wat te lezen.

    Niet te veel krabben hé aan die muggenbulten :)

    Have fun, x Gaby

  • 05 September 2009 - 06:38

    Binkovicc:

    Hey goed begin haha. Leuk berichie veel plezier en werkse :P

  • 05 September 2009 - 12:07

    Charissa :

    heej
    ik lees dat je het super naar je zin hebt daar mooi zo!!
    veel plezier met werke!!

    kus

  • 05 September 2009 - 13:06

    Suus:

    hahah geweldig verhaal! nou bn benieuwd naar je volgende avonturen! morgen voor het eerst werken dan neem ik aan!
    have fun!
    xx

  • 05 September 2009 - 13:39

    Betty:

    Wat een verhaal!!! Je moet niet elke dag zo'n lang verhaal tikken,want dan mis je de helft van je tijd op de Antillen haha

    Veel plezier daar en succes met werken. Ik houd Charis wel in de gaten (iemand moet het doen)

    Dikke knuf Betty

  • 07 September 2009 - 11:31

    Ilona:

    Haaaa meissie!!!

    Wat leuk allemaal!!! En wat heb je al veel gemaakt joh!! Nie gewoontjes!!! Mooi zo dat je het naar je zin hebt! Dat horen wij natuurlijk graag!

    Hoe is je eerste werkdaagie gegaan??? Drukkies of nie??? Anne en Sander zaten daarnaast in het hotel..!! Die zijn net terug uit Curacoa!!!! en hebben het ook geweldig naar hun zin gehad!!!

    Nou meissie!! Werkse daar he!!! Pas je op voor muggies dat ze je nie helemaal lekprikken..!!:-p

    Dikke zoen van mij

  • 07 September 2009 - 13:37

    Marian:

    Hey Berdien!
    Wat onwijs cool/stoer/leuk dat jij daar nu ook gewoon zit.
    Zei al tegen Antoinette: Nu moet jij ook echt gaan later.
    Geniet ervan en ik hou je site in de gaten!!!!!!

  • 07 September 2009 - 13:38

    Peter:

    De spareribs zijn goed he op Cabana, met een grote vork :p.

    Bij Zanzibar en Cinco zijn ze ook heel goed haha..

    Enjoy

  • 08 September 2009 - 10:32

    Loore ( M ):

    Hey BJ !!!

    Ik zeg...schrijfstijl is goed...klinkt gezellig...ben jaloers !!

    Snel weer zo'n gezellig stukkie zeker !!

    Kus Marian

  • 08 September 2009 - 21:33

    Chantal:

    als ik je foto's kijk,
    wordt ik zóooo jaloers.

    schrale troost,
    vandaag hier 27 graden..

    die regen van het weekend vergeten we dan maar even..

    hoe was de eerste werkdag?

    veel plezier nog !

    xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: