Werken of Chillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu Werken of Chillen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Berdien - WaarBenJij.nu

Werken of Chillen...

Door: Berdien

Blijf op de hoogte en volg Berdien

09 September 2009 | Nederland, Amsterdam

De afgelopen paar dagen ben ik weer hopi bon doorgekomen!!
Donderdag zuipen in cinco! Vrijdag uiteraard weer veel te vroeg wakker!Het mag de pret niet drukken want gewoon weer chillen on the beach!! Gegeten bij Plein café met huisgenoten en op naar het optreden van Alain Clark!! Heel relax is dat ik op Mambo werk ! Heb een beachpas! Voor mij was deze party dus helemaal gratis!! Hopi chill!!! Alain was erg leuk! Detail is dat we maar 4 nummers gezien hebben, waren iets laat… Marcel en Ilona waren er ook gezellig!! Erg leuk! Weer lekker veel gedronken! We zijn nu allemaal nog vervoerloos. Gelukkig helpt iedereen elkaar hier! Om 3 uur in de nacht werden Kim ik en gebeld dat taxi Sam (huisgenoot) weg ging!! Of we z.s.m. konden komen! Toen we eindelijk bij de parkeerplaats waren zagen we allemaal steentjes… Geen taxi Sam dus… Was vergeten te luisteren toen ze zeiden dat we op de grote parkeerplaats moesten zijn!! Nja gelukkig is taxi Sam heel flexibel!! Zijn met een golfkar van Kontiki (hotel) naar de auto gebracht en heel veilig (lezen jullie het, heel veilig) thuis gekomen!!!

Zaterdag weer veel te vroeg wakker! Mijn laatste vrije dag voordat het werken begint! Tot nu toe dus alleen maar chillen!! Voor de verandering maar weer naar Mambo gegaan om op een ligbedje te gaan liggen!! Chantal; mijn powernappie is gelukt!!! Jeahhhh!!!
’s Avonds thuis gegeten! Lekker gekookt!!! Ik zal het recept niet geheim houden, zodat jullie het in NL ook kunnen maken!!
Komt ie…
Gooi olie in de pan; doe er wortelschijfjes, paprika, lenteui en prei bij! (Wel eerst snijden he) Lekker wokken!! Gooi wat water in een pan en wacht tot het kookt! (In Curacao past zelfs het water zich aan de levensstijl aan… duurde iets lang voordat het water kookte!!) Gooi rijst in het water dat net kookt en wacht (In Curaçao) tot het opnieuw gaat koken!! Ff wachten tot het goed is!! Ondertussen gooi je een pot chicken tonight zoetzuur in de pan met groente!! Ff roeren! Klaar!!! Als klapper op de vuurpijl bak je er een overheerlijke hamburger bij!! Hamburger tonight dus!! Klinkt raar maar heerlijk gegeten!

Na deze goede bodem flesje wijn open getrokken! Chillen op de bank tot het tijd was om naar Mambo te gaan! Weer uit, het leven is hier echt vervelend! Deze keer iets minder veilig thuis gekomen, maar dat lag aan de bestuurder!! Voor 1 keer ben ik het eens.. Vrouw achter het stuur….

Zondag werken!! Om 3 uur moest ik paraat staan, samen met Kim! Taxi Jur haalde ons op! Het werken kan beginnen! Was tot het restaurant begon beetje zoeken naar werk... Zondagavond op Mambo is de BBQ avond! Was erg leuk om te werken! Lekker druk! Kwart voor 12 klaar om vervolgens om 8 uur de volgende morgen weer paraat te staan! Moet er hier dan toch gewerkt worden?? ?Na werk wel ff drankje gedaan uiteraard ! Maandag was een rustig daagje! Met 2 gasten eerst het strand opbouwen.. Peet en Co jullie weten wat het betekent!! Kussens sjouwen (en gooien)! Daarna de lunch in het restaurant gelopen! Was wel relaxed daagje!

Vandaag vrij! Was ik al weer aan toe! Uitslapen mocht niet! Maar wel voor het eerst een lekkere nacht gemaakt en zelfs wakker geworden van de wekker!! Jeahh het gaat goed komen!!! Moesten om 8 uur klaar staan om naar de GGD te gaan voor een salmonellatest! Dat kon tot half 10! Ons zijn allemaal verhalen verteld dat je heel heel lang moet wachten en een wattenstaafje in je derrière krijgt van een vrouw die het al zo lang doet dat ze niet eens meer hoeft te kijken! We zijn benieuwd... Omdat ik natuurlijk weer eens iets niet bij me had moesten we eerst nog even pasfoto's laten maken. Waren daarom pas om iets over half 10 bij de GGD! In NL zou dit te laat zijn omdat je er eigenlijk maar tot 9 uur binnen kunt stappen! Hier betekent het ‘je had geen beter tijdstip kunnen kiezen’!! Geen rij en binnen een kwartier klaar! De verhalen van het wattenstaafje en de vrouw klopten ook niet! Heb wel eens ergere dingen meegemaakt of van gehoord( denkend aan een vakantie in Mallorca…)

Straks to the beach! Vnaaf film! Morgen weer om 9 uur werken om vervolgens donderdag weer vrij te zijn! Dan het weekend wel werken! Zondag is latin beach op Mambo! Superfeest! Ben 7 uur in de aaf klaar dus denk dat ik nog wel wat dansmoves mee kan pakken! Tot nu toe dus vooral chillen! Dat zal nog wel veranderen, maar daar denken we nog niet aan!!

Zag dat jullie ook nog een zonnetje hebben! Top!! Ik heb vanmorgen de 1e spetters meegemaakt! Een paar spetters en dat 4 minuten lang! Valt mee te leven!
De muggen prikken helaas nog steeds als gekken! Het zijn denk de enige inwoners van dit eiland die niet begrijpen dat je het hier rustig aan moet doen… Heb inmiddels een klamboe! Word alleen vooral overdag en ’s avonds geprikt! Heb er aangedacht om de klamboe heel de dag aan te houden, maar hij kleed niet zo goed af! Gaat m dus niet worden! Je schijnt er na 4 maanden immuun voor te zijn! Gelukkig blijf ik er 7 en ga dat dus meemaken! Komt goed!

Jullie nog wat meegemaakt? !! Tip voor de jongens van het 1e, scoor er altijd een meer dan de tegenstander!! Suc6!!
Staan foto’s van mijn werkplek op mn hyves!! www.xxberdien.hyves.nl

Tot horens!!

Ciaoo xx Berdien

Oww!! Trosfeest is hier nu! Staat ineens Frans Duijs ofzo bij je achter de bar! Filmploeg erbij! Wie weet wie we allemaal nog tegen gaan komen!
Trouwens het kerstprogramma voor de mensen die het nog niet weten!
Jan smit
Nick en Simon
Gerard Joling
Jeroen van de Boom

  • 09 September 2009 - 14:31

    Mams :

    Werken natuurlijk! Klein beetje chillen mag wel.Zon is nu weg wordt langzaam kouder. Groetjes en kussie

  • 10 September 2009 - 04:10

    Betsie:

    Je vermaak je wel en dat recept kan je wel voor ons maken als je thuis bent.Alleen voor Gert wat anders. Dikke kus

  • 10 September 2009 - 12:39

    Geukes:

    Ha Ber, toch lijkt het nu net alsof je het druk hebt... Met al die party's dan!! Klinkt supercool, have fun! X Martin

  • 10 September 2009 - 19:12

    Antoinette:

    nounou je vermaakt je wel, :)
    & ik ben morgen jarig
    maaru kan je met de kerst gewoon niet ff naar nederland vliegen en met oud&nieuw
    dan maakt (tante betsie) weer oma soepiee:)
    nog veelveelveel plezier met chillen op de antillen
    xxxxxx uit bergambacht

  • 10 September 2009 - 19:41

    Suus:

    heej wijffie,
    nou dit verhaal klinkt ook weer erg leuk allemaal! ben best btje jaloers ik maar werken met al die koters in bab! hier niet veel bijzonders...jah de 26e is ons house warmingsfeestje, maar vertrouw erop dat als jij terug komt we het nog een keertje over doen voor joU!
    nou ik kan nu gelukkig eindelijk een kaartje sturen!
    ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

    kuskuss Suzanne

  • 11 September 2009 - 15:31

    Jenny:

    Hey,
    Zo te lezen, heb je het erg zwaar ;-) gelukkig maakt de zon een hoop goed. Hier zonnig/bewolkt, geen strand-weertje. Kan altijd slechter.
    Hier alles z'n gangetje, zijn nog steeds bezig met het tennistoernooi.
    Houden je op de hoogte, groetjes van de Kokkies

  • 12 September 2009 - 07:45

    Ilona:

    Tjeeeeeee!!!!!
    Wat leukies allemaal!!!! En dan die regenbui van 4 min!! Das in Nederland wel anders....
    FF wat anders..!!! Een klasgenootje van mij is gister op weg naar curacao gegaan!! Zijn naam is Jean Louis!!! ook wel Idji genoemd!!Hij zal je wel aanspreken vandaag!! (als je vanaaf moet werken...) Moet je vanaaf werken of nie???? Hij is een antilliaan... Je zou niet denken dat ik daar mee omga maar het is een superrelaxte gast!!!! Ik zei dat ik het wel voor elkaar zou krijgen dat hij een gratis drankie zou kunnen krijgen bij Mambo Beach.. Nu aan jou of je dat doet of nie!!!! Ik hoor wel!!! Hoe gaat het voor de rest daarzo?????

    Dikke zoen van iloontje

  • 14 September 2009 - 08:34

    Cea:

    hoi, je hebt je draai al gevonden lees ik. doe voorzichtig met die rare taxis en maak er een mooie tijd van. de buuv

  • 14 September 2009 - 10:35

    Esther De Keijzer:

    heyy wijffie
    hoe is t daaro?? ohh ik ben zo jaloers op je!!! van die leuke verhalen. nog niet met vreemde mannen mee geweest he?? hi

    t voetballen hier gaat goed we hebben gister weer gewonnen!!! maar niet zo veel toen jij er was hahaha
    geniet er lekker van x es

  • 18 September 2009 - 12:30

    Suus:

    berdien!!!! nieuwscherig naar je nieuwe verhalen! vertel vertel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Berdien

Gewoon omdat ik in Zuid Afrika geen tijd had om met olifanten door te brengen... Dit keer geen werk, geen vrijwilligerswerk, maar wel een doel! De olifanten en de bountystranden! De rest van de reis is een leuk extraatje!! Ik heb er zin in!

Actief sinds 27 Aug. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 88370

Voorgaande reizen:

19 November 2017 - 16 Februari 2018

Frank&Berdien op reis

20 Juli 2014 - 24 Augustus 2014

Doen waar je blij van wordt

14 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Omdat het kan!

19 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ik & mijn rugzak

02 September 2009 - 26 Maart 2010

Just having fun...

Landen bezocht: